Verkoopoplossingen K3 Software Solutions

Met alle hypes over e-commerce-successen worden detailhandelaren gestimuleerd om op zoek te gaan naar nieuwe verkoopoplossingen. Ze vragen zich af wat ze kunnen doen om hun winkelverkopen te verbeteren. Hoe kunt u meer klanten naar uw winkeletalage lokken, en nog belangrijker, hoe kunt u zorgen dat de persoonlijke ontmoetingen die hieruit volgen, leiden tot positieve ervaringen en beklonken deals? Als het maximaliseren van uw inkomsten uw doel is, zijn deze drie stappen om uw winkelverkopen te stimuleren precies wat u nodig heeft.

Optimaliseer het betaalgemak van de klant

Een verkooplossing die steeds vaker wordt toegepast is het bevorderen van het betaalgemak. Met de self-checkout app bijvoorbeeld wordt het koopproces voor de klant eenvoudiger dan ooit. Het zorgt dat klanten niet voor de kassa hoeven te wachten maar de aankopen zelf kunnen scannen met hun smartphone! De meeste bestaande apps voor dit doel, zoals QThru, zijn momenteel populair bij supermarkten. U kunt ook een professional inhuren om een mobiele app voor uw winkel te bouwen.

Een ander voorbeeld is de zelfscankassa, zoals al bij de Decathlon wordt gebruikt. In de nieuwe winkels van Decathlon staan een aantal zelfscankassa’s naast enkele gewone kassa’s. De klant kan hier zelfstandig zijn aankopen scannen en afrekenen en hoeft niet in de rij te gaan staan bij een gewone kassa. Dat bespaart tijd.

Het gebruik van QR-codes

Bij het passen van nieuwe kleding pakken mensen nog wel eens de verkeerde maat, waardoor ze de paskamer moeten verlaten. In Amerika worden hiervoor QR-codes gebruikt op kleding. De klanten hoeven dan alleen het item te scannen om de juiste maat af te laten leveren bij hun paskamer. Dit bespaart tijd en verbetert de winkelervaring. Deze verkoopoplossing wordt in Nederland nog niet veel toegepast in kledingwinkels. Met de Nederlandse App KledingMaatje kan de klant de juiste kleding- en schoenmaat van kinderen aflezen.

Loyaltyprogramma’s als verkoopoplossingen

Een loyaltyprogramma om klanten te binden is niets nieuws en van deze verkoopoplossing komen veel varianten voor. Iedereen kent de spaarkaarten waarvoor de klant zegeltjes kan sparen en bij een volle spaarkaart een gratis product kan afhalen. Tegenwoordig gaat het sparen van punten meestal digitaal.

De H&M introduceerde kortgeleden de H&M club. Met het installeren van de H&M app kunt u lid worden van de club en spaart u met elke aankoop punten, zowel in de winkel als online. U spaart voor flinke kortingen maar u kunt ook toegang krijgen tot de designerevents in New York of Parijs.

Er zijn ook andere manieren om klanten te belonen met punten. Nike creëerde bijvoorbeeld een Facebook-app waarmee hardlopers items konden betalen met de kilometers die ze hadden afgelegd. Omdat atletiek een nichemarkt voor ze is, bedachten ze deze manier om mensen te helpen fit te blijven terwijl ze tegelijkertijd meededen aan een beloningsprogramma.

En er zijn meer apps op de markt die het voor klanten mogelijk maken om punten te sparen. De winkelier kan hier op een creatieve manier op inspelen met een beloningssysteem en daarmee klanten binden aan zijn winkel.

De bovengenoemde verkoopoplossingen zijn slechts voorbeelden van hoe technologie het winkelen leuker en persoonlijker kan maken. Probeer iets dergelijks te doen met uw eigen doelen, budget en expertise. De verkopen van een kledingwinkel stimuleren is geen verspilde energie, dat kunt u heel eenvoudig waarmaken.

Voor meer informatie over het verbeteren van uw e-commerce-aanpak kunt u altijd contact met Prodware opnemen. Prodware Nederland werkt in Nederland samen met K3 Software Solutions bij de verkoop van Microsoft Dynamics AX Software voor het fashionsegment. K3 Software Solutions is een gecertificeerd partner van Prodware Nederland.