Millennial-mannen

Herenkleding is een snel groeiend segment in de mode-industrie, aangejaagd door mannen die geboren zijn tussen begin jaren 80 en 2000. Hoewel sommigen mensen denken dat millennial-mannen financieel krap zitten, hebben de meeste echter fulltime banen en genoeg geld te besteden. Millennials hervormen de mode-industrie door hun koopgedrag en door virale marketing. Om kleding voor deze generatie mannen in de markt te zetten, moeten we ons inleven in hoe zij denken en winkelen.

Millennial-mannen winkelen anders

Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van de millennial-mannen meer dan twee keer per maand kleding koopt, in tegenstelling tot 10 procent van de andere generaties. Ze besteden twee keer zoveel aan kleding als andere mannen. Mannen houden niet van winkels vol met paspoppen en tierelantijnen. Mannen houden van hoogwaardige herenzaken met vakkundig personeel. Ze hebben over het algemeen meer vertrouwen in verkoopmedewerkers die de kleding dragen die ze verkopen en die klanten met zelfvertrouwen adviseren.

Jonge mannen lopen echter niet graag van winkel tot winkel. Geef ze daarom de mogelijkheid om minder beslissingen te hoeven nemen, maar presenteer wel het beste. Ze zijn bereid om meer te betalen voor kleding die langer meegaat, zodat ze niet voortdurend hoeven te kopen. Millennial-mannen besteden ook meer tijd aan uiterlijke verzorging dan eerdere generaties. Om beter tegemoet te komen aan hun mannelijke klanten, bieden winkels zoals Only for Men, naast herenkleding ook andere items aan, zoals schoenen, accessoires, geuren, huidverzorging en lifestyle artikelen.

De invloed van Social media

Het inzetten van een omni-channelplatform is een andere manier om de millennial-man aan te spreken. Ook al hebt u een aantrekkelijke winkel en een fraaie website, het kan zomaar gebeuren dat millennial-mannen deze negeren omdat u niet vertegenwoordigd bent op Twitter en Facebook. De millennial-mannen maken graag gebruik van sociale netwerken waar de kans groot is dat ze meer over bedrijven te weten komen. Zij vertrouwen meer op deze informatie dan eerdere generaties. Fashion-marketing naar deze groep toe kan dus het beste geschieden via de social media waar het voor uw klanten gemakkelijker wordt om anderen over u te vertellen.

Voor meer informatie over het verbeteren van uw e-Commerce aanpak kunt u altijd contact met Prodware opnemen. Prodware Nederland werkt in Nederland samen met K3 Software Solutions bij de verkoop van Microsoft Dynamics AX Software voor het fashionsegment. K3 Software Solutions is een gecertificeerd partner van Prodware Nederland.

(Bron: Boston Consulting Group, GFK Nederland)