Internationale detailhandel

Dit is de laatste blog over de in totaal ‘7 opkomende trends die de detailhandel veranderen’ die worden besproken in het Microsoft e-book met diezelfde naam. Het onderwerp is ‘De detailhandel kent geen grenzen meer’.

Eerder besproken trends zijn ‘Digitale ervaringen in de winkel’, ‘Big data wordt toegankelijker’, ‘Detailhandelaars nemen het heft in eigen handen’,De winkelbeleving opnieuw definiëren’, ‘Omnichannel is niet meer weg te denken’ en ‘De nieuwe e-commerce is sociaal’.

De uitdaging van internationale detailhandel

Uit een onderzoek dat wordt aangehaald in het e-book blijkt dat “detailhandelaars, op enkele uitzonderingen na, niet konden genieten van de voordelen van globalisatie”. Het blijkt lastig om internationaal uit te breiden. Ook al is het door de opkomst van buitenlandse economieën erg aanlokkelijk geworden om deze sprong te maken. Bijna alle grote detailhandelaars, van Walmart tot Tesco tot Carrefour, hebben zich moeten terugtrekken uit buitenlandse markten na pogingen om daar de lokale markt te veroveren. Toch duwt de aanhoudende druk om te groeien veel bedrijven richting nieuwe markten.

Wat is de sleutel tot succes?

Slimmere en snellere internationale detailhandel

Technologie speelt een belangrijke rol bij het succes van een internationale detailhandel. Om te beginnen helpen verbeterde tools voor samenwerking in de cloud en productiviteit (zoals Microsoft SharePoint, Office 365 en Skype for Business) bedrijven om sneller dan ooit tevoren te plannen en zich aan te passen. Ze helpen bedrijfsleiders om activiteiten beter te beheren en slimmere lokale marketingcampagnes te maken. Verbeteringen in technologie en transport zorgen ook voor een snellere levering van goederen en diensten.

e-CommerceeBook 7 opkomende trends die de detailhandel doen veranderen

Hiernaast wordt ook e-Commerce steeds belangrijker voor detailhandelaars die naar het buitenland willen uitbreiden. Mede door de groei van mobiele apparaten en de penetratie van abonnementen op mobiel internet in opkomende markten zal de groei in e-commerce de komende jaren worden gestimuleerd.

En ook hier winnen opkomende technologieën unieke uitdagingen.

In het e-book worden woorden aangehaald van de Londense startup What3words. Zij zeggen dat grofweg 75% van de wereldbevolking te maken heeft met inconsistente, ingewikkelde, slechte of geen adressystemen. Met behulp van 57 miljoen rasters van 3 bij 3 vierkante meter hebben zij een nieuw adressysteem opgezet waarbij het zelfs mogelijk is dat klanten opgeven bij welke ingang het pakket afgeleverd moet worden. Met een koppeling aan dronetechnologie wordt het vervolgens bijvoorbeeld mogelijk sneller eten af te leveren of te bevoorraden in moeilijk bereikbare gebieden.

De toekomst is dichterbij dan u denkt.

Is uw interesse gewekt en wilt u zich verder inlezen? Download dan het volledige Microsoft e-book ‘7 opkomende trends die de detailhandel veranderen’.

De Microsoft partner voor de Retail

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Prodware creëert, integreert en beheert IT-oplossingen. We zijn gespecialiseerd in implementatie, integratie en onderhoud van branchespecifieke, op Microsoft technologie gebaseerde, ERP- en CRM-bedrijfsoplossingen. Alles in de cloud of on-premise, afgestemd op de behoeften van de klant.

Dankzij solide strategische allianties kan Prodware ondernemingen ook begeleiden bij hun internationale activiteiten. Met meer dan 150 Microsoft Dynamics AX implementaties in Europa zijn wij de Microsoft partner met de meeste implementaties in de Retail.