De evolutie van eCommerce

SHARE
,

Evolutie eBusiness

Hoe technologie de verkoop in een multichannel omgeving aanstuurt

Tegenwoordig is eCommerce overal te vinden; van reclame op social media en op maat gemaakte e-shots naar slimme advertenties die u op het internet volgen terwijl u surft. In deze blog laten we onze gedachten gaan over hoe technologie eCommerce verder ontwikkelt.

eCommerce dateert uit de tijd van de ontwikkeling van het commerciële internet in de jaren 1990. De opkomst van het internet als hulpmiddel voor bedrijven begon met de groei van webbrowser Netscape in 1994 en de oprichting van Amazon en eBay in 1995. Websites werden aanvankelijk gezien als een instrument voor grote ondernemingen, maar na verloop van tijd ontdekte het MKB de kracht van de technologie en het web als middel voor zakelijke groei en ontwikkeling. De stijgende groei van consumptief en zakelijk gebruik van mobiele technologie verhoogde de impact van het web. Omdat meer en meer bedrijven online aanwezig zijn, is eCommerce essentieel geworden binnen het verkoopproces van producten, diensten en informatie.

Hoe heeft eCommerce de manier veranderd waarop we zaken doen?

Technologie heeft de manier waarop bedrijven informatie verspreiden en opslaan veranderd; van papier naar servers en tegenwoordig ook van fysieke servers naar de cloud. Dit heeft het volume, de opslag en de snelheid van gegevens doen toenemen alsook de toegankelijkheid en nauwkeurigheid van de rapportage.

Aanwezigheid op het web geeft een bedrijf, door het bereik en de relevantie, geloofwaardigheid in een wereld waar consumenten hun aankopen cross-platform doen. Het merendeel van de consumenten combineert online en offline winkelen en zonder een website gaan consumenten waarschijnlijk naar een concurrent. Het website-ontwerp kan ook van invloed zijn op uw inkomsten. Klanten zijn minder geneigd om een merk met een slecht websitedesign aan te bevelen en het ontwerp van uw website heeft minder dan een seconde de tijd om een positieve indruk te maken.

Technologie heeft ook de manier waarop bedrijven marketen richten de klant beïnvloed. Online aanwezigheid, die tot in de social media reikt, verbetert ook de klantenservice, maakt het mogelijk om zich te richten op een bredere markt, houdt klanten op de hoogte van de laatste promoties en producten en levert een echte tweerichtingervaring op.

De verandering in de manier waarop wij het gedrag van onze klanten volgen, heeft tot slot plaatsgemaakt voor sentimentanalyse. Bedrijven hebben de mogelijkheid om te analyseren wat mensen werkelijk van de marketingboodschappen vinden en wat ze op de sociale media zeggen over hun merk. Allemaal real-time. Door digitaal inzicht in de consument heeft u de mogelijkheid om de klantervaring te verbeteren, uw zakelijke boodschappen te versterken en van reactief naar proactief te gaan.

Icons ecommerce

Hoe heeft de consument zich door het gebruik van e-Commerce ontwikkeld?

Omdat ons zakelijke en persoonlijke leven als gevolg van online technologie verandert en omdat het bedrijfsleven de eCommerce almaar steviger omarmt, vindt er een aantal unieke secundaire effecten plaats. Deze effecten leiden onder andere tot de verzelfstandiging van klanten en productontwikkelingsprocessen die steeds meer gericht zijn op samenwerking en marketingtechnieken.

De online retailervaring blijft zich ontwikkelen omdat consumenten steeds meer vertrouwen krijgen in hun sociale netwerken en in online aanbevelingen die hun beslissingen tot aankoop en terugkoop beïnvloeden. Mobiele technologie bevordert dat consumenten zich altijd en overal met het internet kunnen verbinden waardoor e-Commerce steeds nadrukkelijker in ons dagelijks leven aanwezig is.

Consumenten maken steeds vaker gebruik van hun smartphones, tablets en andere mobiele apparaten om onderzoek te doen in verband met aankopen van producten en diensten waarin ze geïnteresseerd zijn. Sterker nog, meer dan de helft van de consumenten maakt regelmatig gebruik van twee of meer digitale apparaten tegelijk. Alle bedrijven, of ze nu opereren binnen B2B of B2C (of beide), hebben te maken met deze ‘channel shifting’ door consumenten die producten en diensten online onderzoeken, vergelijken en kopen.

Hoe kan Prodware u ondersteunen bij uw e-Commerce strategie en activiteiten?

Met de eCommerce oplossingen van Prodware kunt u een e-Commerce website creëren die verbonden is met ERP-software zoals Microsoft Dynamics AX of NAV. Met de innovatieve software kunnen bedrijven hun omzet verhogen door verbreding van hun bereik en het versnellen van de bevoorradingsketen. De oplossingen stellen u in staat om uw productcatalogus op een eenvoudige manier te beheren, uw websitedesign te controleren en gebruik te maken van aanbiedingen en andere marketingmogelijkheden om inkomsten te verhogen en operationele kosten te verlagen.

Wilt u meer weten over eCommerce en/of over onze oplossingen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Neem contact met ons op

Geef een reactie

Uw emailadres wordt niet weergegeven.

PASSWORD RESET

LOG IN