e-Commerce conversie percentages

Het omzetten van uw ERP-data in online visuele merchandising

Met de groei van multichannel commercie wint het online winkelen aan momentum. Zowel in de B2C als in de B2B arena. Voor die bedrijven in het MKB kan alleen al de gedachte aan het inzetten van een effectief digitaal kanaal voor het promoten van producten en diensten ontmoedigend zijn, maar op het speelveld zijn uw kansen absoluut niet kleiner dan die van uw concurrenten. Zolang u maar de best practices gebruikt in het opbouwen van een online aanwezigheid.

Met gemiddelde e-Commerce conversie percentages die normaal gesproken minder zijn dan 5% moeten uw digitale assets ongelooflijk hard werken. Er is een schat aan online tips te vinden en checklists over wat te doen bij het creëren of verbeteren van uw e-Commerce conversie percentages en website. Het zou zonde zijn als u hier geen gebruik van zou maken.

Hoe kunt u uw website optimaliseren en e-Commerce conversie percentages verbeteren?

We willen de aandacht vestigen op de volgende gebieden en ons concentreren op het beoordelen van de presentatie van uw producten en diensten:

  • Aanbevelingen van consumenten zijn van vitaal belang en vergroten de geloofwaardigheid van wat u zegt.
  • Eenvoudige navigatie door productcategorieën (maak dit niet te verwarrend) – eenvoud is het sleutelwoord.
  • De mogelijkheid voor uw bedrijf om op een natuurlijke manier aan cross- en upselling te doen (meer besteden aan dezelfde of andere producten) en uw klanten in staat stellen uw beste aanbiedingen en promoties te vinden.
  • Het optimaal gebruiken van afbeeldingen om producten en onderdelen te illustreren – grootte, type, video, beelden van 360 graden, geïllustreerde variëteiten in kleur en maat, alt-attributen voor de ‘zoekmachine-spiders’, etc.
  • Boeiende en bondige teksten – vergeet niet om voor mensen én zoekmachines te schrijven bij het uiteenzetten van de voordelen van uw product.
  • Zorg altijd voor een duidelijke call-to-action (CTA), de sleutels hiertoe zijn samenhang en een prominente plaats op uw site met het oog op het stimuleren van de verkoop in alle fasen van het bezoek van de klant en het voorkomen dat deze afhaakt.
  • Wees transparant over de voorraad. Als u producten promoot, dient uw pagina het voorraadniveau te tonen – wacht niet tot het checkout-formulier om uw klant te laten weten dat dat hij pech heeft. Geef ze de kans om een alternatief te kiezen terwijl ze aan het rondbladeren zijn.

Wanneer u zich voorbereidt om de markt op te gaan met uw online aanwezigheid, dient u als eerste na te gaan wat de herkomst is van de informatie die u wilt verzamelen, vervolgens hoe u deze informatie wilt gaan categoriseren en tot slot hoe u deze wenst te presenteren aan uw doelgroep en wat dit betekent voor hun gebruikerservaringen. U krijgt slechts één kans om uw product aan de bezoeker te presenteren, neem dus de tijd om uitnodigende productpagina’s te maken. Als de pagina goed is gemaakt, zal hij voor u blijven verkopen, steeds weer.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Door het combineren van pakkende teksten en productafbeeldingen van hoge kwaliteit waar uw klanten zich in kunnen vinden, worden uw e-Commerce conversie percentages verhoogd, groeit de kans op het delen op social media en daalt de hoeveelheid geretourneerde producten. Deze infographic laat zien dat 67% van de shoppers foto’s heel belangrijk vindt bij het online winkelen; dus waar te beginnen?

Het verbinden van uw ERP en uw e-Commerce-website

Uw ERP-systeem zal waarschijnlijk uw productcatalogus bevatten die is opgebouwd met het oog op de ondersteuning van uw team op locatie en uw telemarketeers in verband met het opnemen van orders van klanten. U kunt de inhoud controleren om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen en beschrijvingen bruikbaar zijn via meerdere kanalen – nu ook online (rekening houdend met een aantal van de best practices die we hebben besproken). Dit zal ook behulpzaam zijn bij het verbeteren van de ervaringen van de medewerkers die contacten met klanten hebben en het zorgt ervoor dat het bedrijf de productcatalogus goed onderhoudt. Uw ERP wordt in feite uw contentmanagementsysteem (CMS). Het is niet nodig om tijd en geld te investeren in een parallelle oplossing (dubbel werk en inefficiënt).

Met de e-Commerce oplossingen die Prodware aanbiedt, kan uw bedrijf gebruikmaken van de schat aan informatie die opgeslagen is en onderhouden wordt in uw ERP, zoals Microsoft Dynamics AX of NAV. Een PIM stelt gebruikers in staat om inhoud toe te voegen of te wijzigen met een duidelijke webinterface of direct in het ERP waardoor de productinformatie op één plaats wordt gecentraliseerd. Dit maakt het onderhoud en het zoeken makkelijker.

Bent u nieuwsgierig hoe u een en ander snel up and running kunt krijgen? Hoe u uw e-Commerce conversie percentages kunt optimaliseren? En hoe u uw productinformatie efficiënt kunt beheren binnen uw ERP? Om uw potentiële klanten een gebruiksvriendelijke e-Commerce ervaring te geven, ongeacht het device dat ze gebruiken? Neem dan contact op met Prodware. Wij helpen u graag verder.

 

Dit artikel is ook gepubliceerd door DynamicsHUB, community voor Microsoft Dynamics gebruikers en partners.