Outlook add-in van Microsoft Dynamics NAV 2017

Graag delen we deze Microsoft-blog met u. Hij behandelt één van de verbeterde functies van Microsoft Dynamics NAV 2017: de Outlook add-in.

We brengen veel tijd door met onze e-mail, vooral als het gaat om interacties met onze relaties, zoals klanten en leveranciers. Voor deze interacties hebben we vaak informatie over die relaties nodig die is opgeslagen in ons financiële systeem. Om dit proces te stroomlijnen heeft Microsoft Dynamics NAV 2017 direct in Outlook ingebed en zo e-mail en financiën bij elkaar gebracht.

Outlook Mail

In een e-mailbericht in Outlook kan met de Outlook add-in van Microsoft Dynamics NAV 2017 in één klik toegang tot de financiële details voor de zakelijke contacten verkregen worden, die verband houden met de e-mail. Hiervoor heeft u beschikking tot een dashboard met een overzicht van de informatie van de contactpersoon. Vanuit de samenvattingen op het dashboard kunt u dieper op de details van de documenten ingaan en heeft u de mogelijkheid om vanuit de add-in documenten te creëren en te verzenden.

Bijvoorbeeld: een klant vraagt u per e-mail om een offerte. U kunt de informatie van de klant beoordelen, maakt de offerte en stuurt deze met een boodschap in de vorm van een sjabloon op maat naar de klant. U kunt dit allemaal doen zonder ook maar één keer Outlook te verlaten. De add-in zal alles in uw financiële systeem updaten met het nieuwe document dat gemaakt is in Microsoft Dynamics NAV 2017.

Outlook mail

Links in documenten

De Outlook add-in van Microsoft Dynamics NAV 2017 biedt ook de mogelijkheid om snel documenten op te zoeken waarnaar wordt verwezen in het tekstvak van een e-mailbericht. De add-in herkent een documentnummer van Microsoft Dynamics NAV 2017 in het tekstgedeelte van het e-mailbericht en geeft die tekst weer als een link. Wanneer de gebruiker de add-in opent, opent het gerefereerde document in het add-in-frame, zodat u een interactie met het document op gang kunt brengen. Net zoals u zou doen in de Microsoft Dynamics NAV 2017-applicatie.

Links in documenten

Outlook Agenda

De Outlook add-in van Microsoft Dynamics NAV 2017 biedt ook intelligente informatie en functionaliteiten voor in uw Outlook-agenda. U kunt het add-in-frame openen in een agenda-afspraak om bijvoorbeeld informatie met betrekking tot de klant tijdens een vergadering in te zien. Ook kunt u facturen en andere documenten creëren en verzenden aan de klant.

Dit is handig voor op diensten gebaseerde bedrijven die de Outlook-agenda gebruiken voor het plannen van diensten voor hun klanten. U kunt rechtstreeks vanuit de agenda-afspraak voor een afgesproken dienst alle financiële taken met betrekking tot die afspraak uitvoeren die u anders in de Microsoft Dynamics NAV 2017-applicatie zou afhandelen.

Bijvoorbeeld: wanneer een service is verleend, kunt u een factuur voor de desbetreffende service aanmaken en verzenden vanuit de agenda-afspraak.

Outlook agenda
Voor meer informatie over Microsoft Dynamics NAV 2017 kunt u contact opnemen met Prodware.

Factsheet What's New NAV 2017?