Klantenservice met Dynamics CRM

Klanten zijn de levensader van uw bedrijf, ongeacht de grootte van uw onderneming. Het is daarom van essentieel belang dat ze steeds de best mogelijke service krijgen; van het marketing- en verkoopteam tot de klantenservice. Nadat uw klanten uw dienst of product hebben gekocht, hebben ze vaak geen contact meer met het verkoopteam, maar komen al hun behoeften of klachten terecht bij het klantenserviceteam. In deze blog gaan we verder in op het bieden van de best mogelijke klantenservice met Dynamics CRM.

Hoe vaak heeft u voor hulp contact opgenomen met een telecommunicatie- of nutsbedrijf; het zijn altijd klantenservicemedewerkers die zich over het probleem buigen. Als zij niet het antwoord kunnen geven dat u verwacht, krijgen zij vaak alle frustratie over zich heen.

Hoe kan CRM u hierin tegemoetkomen?

Dynamics CRM is zo ontworpen dat elke verkoopmedewerker en alle marketing- en klantenserviceteams de middelen hebben om aan hun verantwoordelijkheden te voldoen. De software is op functie gebaseerd en op maat gemaakt om te voldoen aan de behoeften en eisen van elk lid van uw team.

Een van de vele voordelen van CRM-software is dat het mogelijk wordt om iedereen binnen uw bedrijf aan te sluiten; gezamenlijk en geïntegreerd. Hierdoor kunnen de verschillende afdelingen effectief samenwerken. Elk teamlid heeft toegang tot een enorme hoeveelheid informatie die is ingevoerd door de afdelingen marketing, verkoop en klantenservice. Dit betekent dat alle klantinformatie beschikbaar is voor degene die over de gegevens moet beschikken. Alle contactpunten tussen de onderneming en andere personen zijn voor iedereen zichtbaar. De software bevat alle gegevens over de interacties met klanten via verschillende kanalen; telefoon, online, chat, e-mail of sociale netwerken.

Een snelle en efficiënte klantenservice met Dynamics CRM

Zeker voor klantenservicemedewerkers heeft een snelle en accurate toegang tot informatie een groot voordeel. Dit is mogelijk door uw klantenservice met Dynamics CRM te voorzien. Zoals met alle informatie van de klant die gesynchroniseerd wordt met het systeem kan de gebruiker snel de benodigde details bij elkaar zoeken, inclusief alle informatie over de producten en/of diensten die van het bedrijf verworven zijn en alle gegevens over eerdere interacties, problemen en overeenkomsten. Voor de klant is het geruststellend om te weten dat de klantenservicemedewerker de achtergrond van het bedrijf en de service-overeenkomst kent, in plaats van dit eerst in kaart te moeten brengen aan de hand van vragen. Klantenservice met Dynamics CRM heeft direct alle antwoorden beschikbaar. Met het inzicht in de klantendata kan het teamlid zich beter richten op het ontstane probleem in plaats van eerst op zoek te moeten gaan naar de informatie over het bedrijf.

Met de CRM-software die de gebruiker door het proces loodst en hem helpt om elke stap bij te houden, kunnen de klantenserviceteams weloverwogen beslissingen nemen om zowel de klant als het bedrijf te ondersteunen bij het snel en efficiënt verhelpen van het probleem. CRM-software biedt bedrijven een consistent en hoger niveau van dienstverlening, zowel eenvoudig als intuïtief.

Hoe kan Prodware u hierbij ondersteunen?

Microsoft Dynamics CRM is de ideale oplossing voor bedrijven die op zoek zijn naar software die mensen helpt om efficiënt te werken terwijl het hun klanten de best mogelijke persoonlijke ervaring biedt. Als u een vergelijking wilt maken om de meest geschikte CRM-oplossing voor uw bedrijf te vinden, kunt u de tool op mijncrmkiezen.nl gebruiken. Deze maakt een gepersonaliseerde aanbeveling op basis van uw wensen en wordt aanbevolen voor bedrijven van elke omvang. Bekijk ook onze CRM whitepapers voor praktische tips en tricks. Of neem contact met ons op.