Intuïtieve verkoopproductiviteit dankzij Microsoft Dynamics 365 for Sales

SHARE
,

Verkoopproducticiteit Microsoft Dynamics 365

In de verkoopwereld is het absoluut noodzakelijk dat de ‘motor’ blijft draaien; maar al te vaak zijn uw commerciële medewerkers aan de ene kant druk bezig in de verkooptrechter met het gevaar dat ze aan de andere kant hun ogen niet meer op de bal hebben gericht.

Het sluiten van een deal gaat dan ten koste van het ontwikkelen en onderhouden van nieuwe relaties. Anders gezegd; de verkoopproductiviteit wordt zo een zorgelijke kwestie voor bedrijven die er wel voor moeten zorgen dat hun inkomsten verzekerd zijn voor de korte, middellange en lange termijn.

Vaker wel dan niet ligt het probleem bij time management, de balans tussen ‘administratie’ en verkoopgesprekken en een focus op activiteiten op de korte in plaats van op de langere termijn, zonder beloning in zicht.

Intelligente social selling voor verhoging van de verkoopproductiviteit

De arena voor de verkoop is veranderd, samen met het veranderende koopgedrag. Verkoopteams kunnen nu hun netwerk laten groeien (en dus hun pijplijn) en communiceren met prospects en klanten op de sociale netwerken.

Volgens Forbes is in een studie aangetoond dat 78% van de verkopers die social media gebruikten het beter deden dan collega’s die het niet gebruikten.

De functionaliteit ten aanzien van de maatschappelijke betrokkenheid met Microsoft Dynamics 365 for Sales is er niet alleen voor klantenservice- en marketingteams. Ook accountmanagers en medewerkers die leads genereren kunnen hun verantwoordelijkheid nemen en relaties opbouwen op plaatsen waar hun publiek zich verzamelt.

Mobile first voor de verkoop

Mobile first voor de verkoop

Het is een constante strijd voor de op locatie werkende medewerkers om direct zicht te houden op hun verkoopactiviteiten en geen productiviteit te verliezen. De grootste uitdagingen voor een verkoper op locatie zijn naadloos multi-tasken, ervoor zorgen dat zijn relaties worden gevoed en zijn bedrijf up-to-date houden met betrekking tot hun pijplijn en prestaties.

Wanneer een bedrijf zijn verkoopprofessionals uitrust met eenvoudig te gebruiken software die deze uitdagingen aankan, is er een toename van de productiviteit te zien, ongeacht waar de medewerkers zich bevinden.

Een gemakkelijke ingebruikname is absoluut noodzakelijk voor het behoud van de productiviteit en door de consistente gebruikerservaring op al uw apparaten voor Dynamics 365 en Office 365 kan uw team probleemloos contact houden met de klanten en het bedrijf.

Verkrijg gemakkelijk inzicht om op de hoogte te blijven van uw klanten en concurrenten

In Microsoft Dynamics 365 for Sales zijn interactieve grafieken beschikbaar zodat uw verkopers hun gegevens kunnen analyseren om snel inzicht te verwerven en de meest relevante informatie aan de ‘oppervlakte’ te krijgen – ongeacht waar de verkopers zijn.

Azure machine learning via Cortana in Dynamics 365 helpt de verkoopprofessional met zijn accountmanagement en het voeden van de leads; door het binnenkrijgen van aanbevelingen over mogelijke leads, het volgen van mensen en het delen van content binnen zijn netwerk. Cortana gaat, door de verrijking met zakelijke informatie (contextuele en historische gegevens) verder dan alleen de persoonlijke productiviteit, zodat de verkoopmedewerker naadloos tussen zakelijk en persoonlijk leven kan switchen.

Deze diepere integratie met Outlook geeft ook het verkoopteam een uitgebreider idee van hun belangrijkste klantdossiers door middel van snelle navigatie. Door het samenbrengen van gegevens en acties uit meerdere bronnen wordt de gebruiker ook gefocust op het uitvoeren van relevante taken.

Verminderde administratietijd met intelligent documentmanagement

In een werkomgeving waar tijdsdruk heerst en waar deze dingen gemakkelijk wegglippen, is het veel makkelijker om bestanden online te bekijken, te bewaren en te delen. Dit vanwege de mogelijke integratie met Office 365 en met behulp van One Drive for Business voor privédocumenten of via Sharepoint voor teamdocumenten. Het staat allemaal in het teken van kansen of werken aan klantbestanden.

Al deze functies zijn het antwoord op de kwesties die leven bij verkoopteams en managers bij de afweging van de verschillende behoeften die op meerdere plaatsen in de verkooptrechter spelen. Neem contact op met Prodware voor meer informatie over de manier waarop Microsoft Dynamics 365 professionals van dienst is bij het verbeteren van de verkoopproductiviteit, het leveren van goede klantervaringen en een uitstekende motivatie.

Dit artikel is ook gepubliceerd op DynamicsHUB.

Geef een reactie

Uw emailadres wordt niet weergegeven.

PASSWORD RESET

LOG IN