cloud
De migratie van Field Service en Productiebedrijven naar de cloud heeft organisatie in real time veel kennis opgeleverd. Hierdoor is er veel veranderd in zowel de Field Service- als in de productiebranche.
Met de cloud kan de fabrikant bijna elk aspect van zijn bedrijf verbeteren. Van wereldwijde operaties gerelateerd aan het Contact Center, R&D of de supply chain tot taken gerelateerd aan productinnovatie zoals gegevensverwerking uit meerdere bronnen, echte prestaties op locatie of het identificeren van kansen. De migratie naar de cloud maakt het ook mogelijk om operationele benchmarks vast te stellen en de klantrelaties te versterken. Maar de evolutie houdt nog niet op. Steeds meer verbonden apparaten en meer bedrijven maken de overstap naar de cloud.

Automatisering en gebruik van robotica dankzij de cloud

Een van de grootste veranderingen de cloud heeft veroorzaakt binnen Field Service en productie is op het gebied van automatisering. Dankzij cloudtechnologie kunnen bedrijven technici aanvullen met intelligente en robotmachines, waardoor de intelligentie van deze robots wordt overgedragen en de kosten worden verlaagd. In die zin zullen de verbeteringen in termen van robotvaardigheden meer toepasbaar worden. Dit alles zal de kennisbasis van de technici versterken, hen opleiden en helpen bij het automatiseren van de backoffice-processen met betrekking tot klant- en facturatiegegevens.
Met name de cloud stelt robots in staat om te downloaden wat ze hebben geleerd in cloudopslag, waardoor deze informatie gemakkelijk toegankelijk is. Naast verbeteringen in productiviteit en kennisuitbreiding dragen deze technologische ontwikkelingen bij aan kostenreductie.

Hoe de cloud Field Service kan helpen verbeteren

Vooruitstrevende fabrikanten zijn al begonnen met het verbeteren van de prestaties en de flexibiliteit van hun bedrijven. Met de cloud kunnen ze met name:
• Processen herinrichten om procesflexibiliteit en reactievermogen te verbeteren.
• Meer open, verbonden en vertrouwde ecosystemen creëren.
• Meer gepersonaliseerde diensten aanbieden in relatie tot de klantervaring.
Bovendien kan de cloud helpen bij het integreren van serviceactiviteiten met marketing en verkoop, waardoor de toegang tot informatie over klanten en producten wordt uitgebreid. Dit betekent dat bedrijven kunnen profiteren van de gegevens die ze verkrijgen uit de activiteit van hun fabrieken, evenals informatie over klanten, producten, commercials, ontslagen technici en wereldwijde operaties, en deze kennis overal en met iedereen kunnen delen.

Als je meer wilt lezen over Field Service, download dan een van onze whitepapers.