Op 1 oktober as. publiceert Microsoft de 2020 release wave 2 voor Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Power Platform. Dit houdt in dat er tussen oktober 2020 en maart 2021 een set aan nieuwe functionaliteiten worden vrijgegeven door Microsoft. Deze tweede release wave van het jaar laat zien dat Microsoft continue bezig is met investeren in de digitale transformatie voor klanten en partners.
In deze blog benoemen we de highlights voor Dynamics 365

Sales

Dynamics 365 Sales bevat een nieuwe mobiele ervaring voor snelle toegang tot klantinformatie en verbeteringen aan prognoses om processen voor bottom-up verkoopvoorspellingen te creëren en te beheren.
• Dynamics 365 Sales Insights blijft investeren in digitale verkoop op meerdere gebieden: verkoopversnelling, gespreksinformatie, relatie-intelligentie en geavanceerde prognoses en informatie over voorspellende lead- en opportunityscores om verkoopteams te helpen topdeals te scoren.

Customer Service

Dynamics 365 Customer Service breidt de productiviteit van gebruikers uit, waardoor gebruikers tegelijkertijd aan meerdere sessies kunnen deelnemen. Omnichannel voor Customer Service is uitgebreid met extra opties voor integratie met mobiele applicaties, het Microsoft bot-framewerk en externe berichtenkanalen.
• Dynamics 365 Customer Service Insights voegt nieuwe mogelijkheden toe om gebruikers, die vergelijkbare case-suggesties gebruiken, te helpen om problemen van klanten snel en gemakkelijk op te lossen. Een nieuwe analytische weergave voor klantenservicemanagers helpt hen zich te concentreren op belangrijke ondersteuningsgebieden die aandacht nodig hebben. Deze hoogtepunten worden ook rechtstreeks in de Customer Service Hub App opgenomen, zodat gebruikers inzichten in de juiste context kunnen krijgen zonder tussen applicaties te hoeven schakelen.
• Dynamics 365 Customer Insights blijft de gegevensopname en unificatie, segmentatie en uitbreidbaarheid verbeteren met behulp van Microsoft Power Platform om line-of-business ervaringen mogelijk te maken en uit te breiden. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld diepere klantinzichten krijgen met Microsoft Power BI, apps op maat bouwen met Microsoft Power Apps en workflows activeren op basis van inzichten en signalen met Microsoft Power Automate.

Field Service

Dynamics 365 Field Service blijft intelligentiemogelijkheden toevoegen, waaronder een nieuw Field Service-dashboard voor het bewaken van belangrijke KPI’s en statistieken van orders. Er zijn veel verbeteringen in de gebruikerservaring om proactieve dienstverlening mogelijk te maken. De mobiele app Field Service is uitgebreid met mogelijkheden zoals pushmeldingen en real time delen van locaties. Deze release wave bevat ook planningsverbeteringen zoals meerdaagse handmatige planning en verbeterde op vaardigheden gebaseerde afstemming.

Marketing

Dynamics 365 Marketing verbetert de ontwerpervaring van de klantreis, bijvoorbeeld lay-outopties, zoom en prestatieverbeteringen. Dankzij de integratie met live evenementen en vergaderingen van Microsoft Teams kunnen gebruikers live evenementen maken en een webinar hosten.

Human Resources

Dynamics 365 Human Resources breidt verlof en verzuim uit, en helpt managementmogelijkheden om de werknemerservaring te transformeren. Medewerkers en managers kunnen verlof en verzuim rechtstreeks vanuit Microsoft Teams beheren.

Retail

Dynamics 365 Commerce blijft de mogelijkheden uitbreiden waardoor marketeers en niet-ontwikkelaars gemakkelijk sites kunnen ontwikkelen en beheren met ingebouwde experimenteermogelijkheden. We verbeteren de ophaalscenario’s in de winkel en op de stoep om klanten te helpen gedijen in het licht van de COVID-impact. Daarnaast maken we het gemakkelijker om de betrokkenheid en het aantal conversies online en in de winkel te vergroten met AI-gestuurde ‘shop-soortgelijke looks’-aanbevelingen en intelligente zoekervaringen via Bing for Commerce.
• Dynamics 365 Connected Store voegt een aantal nieuwe mogelijkheden toe, zoals integratie met Dynamics 365 Commerce, taakverdeling en tracering van eerstelijnsmedewerkers met Microsoft Teams, geïntegreerde workflows met Power Platform, intelligent commandocentrum, winkelanalyses en oplossingen voor winkelinzichten, voorraadaanbevelingen , en aanbevelingen voor ploegbeheer.
• Dynamics 365 Fraud Protection voegt integratie toe met Dynamics 365 Commerce en een nieuwe “handmatige beoordeling” -mogelijkheid waarmee klanten de ervaring met Fraud Protection-regels kunnen gebruiken om transacties te markeren voor beoordeling en vervolgens deskundige menselijke agenten in staat te stellen deze transacties te consumeren en te beoordelen.

Finance

Dynamics 365 Finance blijft zich concentreren op het automatiseren van veelvoorkomende taken om het aantal processen te verminderen dat gebruikers handmatig moeten voltooien.
• Dynamics 365 Supply Chain Management breidt planningsoptimalisatie voor productie uit om aanvoer- en productieplanning in bijna real time uit te voeren met in-memory services. Verbeteringen in Product Information Management omvatten engineering change management en productie-versiebeheer. Cost Management omvat nieuwe functies waarmee internationale bedrijven meerdere grootboeken voor kostprijsadministratie kunnen bijhouden door dubbele valuta en dubbele waardering toe te staan. Verbeteringen aan het jobcard-apparaat omvatten een nieuwe gebruikerservaring en een nieuwe functie om het rapporteren van serienummers mogelijk te maken.
Dynamics 365 Business Central investeringen voor deze release wave omvatten serviceverbeteringen om te voldoen aan de eisen van een snel groeiend klantenbestand, verbeterde prestaties, afhandeling van bestandsopslag, geografische uitbreiding samen met ondersteuning voor groepsbelasting, de belangrijkste door klanten gevraagde functies en diepere integratie met Microsoft Teams.

Projectmanagement

Dynamics 365 Project Operations verenigt operationele workflows om de zichtbaarheid, samenwerking en inzichten te bieden die nodig zijn om het succes van teams van verkoop tot financiën te stimuleren. Project Operations verbindt jouw verkoop-, resourcing-, projectmanagement- en financiële teams binnen één enkele applicatie.

Mixed reality

• Dynamics 365 Guides geeft prioriteit aan updates in deze releasewave op intelligente workflows. Door gebruik te maken van data- en AI-innovaties, kunnen werkinstructies worden geconfigureerd om on-the-fly aan te passen op basis van input van de operator. Bovendien maken inzichten het gemakkelijker om tijdregistratiegegevens te gebruiken en die gegevens aan jouw bedrijf te koppelen.
• Dynamics 365 Remote Assist breidt zijn scala aan scenario’s verder uit dan alleen calls, waardoor technici activiteiten kunnen uitvoeren zoals het vastleggen van service- en reparatiegegevens, zelfstandig enquêtes uitvoeren en service-inzichten afleiden uit hun serviceactiviteiten. Beschikbaarheid voor niet-AR-compatibele apparaten met aangepaste functionaliteit stelt technici in staat om problemen de eerste keer sneller op te lossen in meer omgevingen.

Meer weten? Neem dan contact op met Prodware