release wave 1 2021

Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement

Net als ieder jaar heeft Microsoft ook in 2021 een Dynamics 365  release wave gepland. Opnieuw worden de zakelijke apps aangevuld met honderden nieuwe functionaliteiten. Microsoft vindt dat innovatie in technologie juist in deze tijd belangrijk is. Het kan veel klanten en partners ondersteunen bij hun reis naar een succesvolle en snelle digitale transformatie. Komende blogs gaan we dieper in op de updates. Deze blog beschrijft in grote lijnen de vernieuwingen in Customer Engagement.

 

Marketing

De regels voor customer engagement zijn veranderd en klanten stellen hoge eisen. Om sterke relaties op te bouwen met je doelgroep, is het verstandig om vooral gepersonaliseerde, waardevolle berichten te sturen. Mensen willen zich kunnen identificeren met de inhoud. Nieuwe maar vooral ook bestaande klanten zijn belangrijk. Maak fans van je klanten en focus op een sterke relatie. Microsoft Dynamics 365 Marketing richt zich met deze release wave op een nog diepere personalisatie door de mogelijkheid te bieden alles uit jouw data te filteren wat belangrijk is. Door meer kanalen in te zetten kun je meer klanten bereiken met de juiste berichten. Door acties te analyseren kun je blijven verbeteren en al je bedrijfsdoelen sneller bereiken. Nieuwe functionaliteiten hebben betrekking op het gebied van AI, analytics en kanalen voor meer verspreiding en betere resultaten van campagnes en real time inzichten.

 

Sales

Dynamics 365 Sales blijft de toonaangevende verkooptool die elke organisatie in staat stelt meer te verkopen door inzicht te krijgen in hun klanten en de manier waarop ze willen kopen. De klantrelatie staat centraal. De verbeteringen die zijn doorgevoerd hebben vooral betrekking op tijdbesparing. Verkopers krijgen door meer automatisering en sequenties sneller toegang tot de juiste data waardoor ze zich kunnen concentreren op verkopen. Ook de mobiele ervaring is verbeterd waardoor Salesmedewerkers onderweg ook beter inzicht hebben.  Gespreksintelligentie biedt inzicht in videogesprekken en gesprekken met meerdere deelnemers.

 

Customer Service

Microsoft Dynamics 365 Customer Service levert het alles-in-één contactcenter. Een first-party voice, gebouwd op Azure Communication Services en intelligente zorgt nu voor een op vaardigheden gebaseerde omnichannel-routering tussen kanalen. Daarnaast heeft Microsoft de productiviteit verbeterd van agenten op het gebied van kennismanagement, tijdlijn, e-mail en agentdashboards. Samengevat vinden we in deze releasewave functionaliteiten die:

  • Klanten in staat stellen snel aan de slag te gaan.
  • Klanten nog beter in staat stellen het alles-in-één contactcentrum te zijn.
  • De routing van het contactcentrum kunnen transformeren.

 

Field Service

Field Service stelt organisaties in staat om van reactief te transformeren naar proactieve. Om onderhoud te voorspellende en te plannen en om nieuwe bedrijfsmodellen te omarmen. Een voorbeeld hiervan is resultaatgerichte service of ‘alles-als-een-service’. Microsoft Dynamics 365 Field Service introduceert een uitgebreide ervaring voor klanten waarmee ze zelf service kunnen plannen en technici kunnen beoordelen om maximale tevredenheid te garanderen. Deze investeringen, gecombineerd met verbeterde productiviteitsmogelijkheden voor technici zullen de beste technicus- en klantrelatie mogelijk maken. Hiervoor is de nieuwe module voor kennisbeheer ontwikkeld.

In onze volgende blogs gaan verder in op de nieuwe functionaliteiten per app.