Microsoft Dynamics Customer Engagement

Net als ieder jaar heeft Microsoft ook in de tweede helft van 2021 een Dynamics 365 releasewave gepland. Deze releasewave biedt innovaties en interessante mogelijkheden om jouw bedrijf succesvol te transformeren. Zo brengt Microsoft honderden nieuwe functies in Dynamics 365-toepassingen uit vanaf oktober 2021 tot en met maart 2022. Benieuwd wat de Microsoft Releasewave 2 van 2021 met zich meebrengt voor Customer Engagement? In deze blog brengen we je een aantal highlights.

Marketing

Dynamics 365 Marketing biedt met name voorzieningen voor het creëren van persoonlijke klantreizen zodat jij op alle contactpunten en op de momenten die er toe doen, met jouw klanten in contact kunt komen. Zo wordt personalisatie naar een hoger niveau getild. Ook kun je inspiratie opdoen met op kunstmatige intelligentie gebaseerde ideeën over inhoud voor excellente klantervaringen, waarmee je meer klanten kunt winnen en hun loyaliteit kunt verdienen.

Sales

De nieuwe functionaliteit voor Dynamics 365 Sales omvat met name geweldige verbeteringen in de gespreksmogelijkheden van Microsoft Teams, LinkedIn-integratieverbeteringen met gemakkelijke toegang tot Sales Navigator, updates voor prognoses, verbeteringen in begeleide verkoop via de salesaccelerator en een nieuwe werkruimte voor dealbeheer waarmee jij jouw pipeline effectiever kunt beheren.

Service

Dynamics 365 Customer Service biedt uitgebreide verbeteringen voor het schrijven van inhoud met door kunstmatige intelligentie voorgestelde trefwoorden en korte beschrijvingen van kennisartikelen. Daarnaast zijn er productiviteitsverbeteringen voor het werken met omnichannel-ondersteuning (chat, sociale kanalen en voice) en het investeren in routeringsdiagnostiek voor leidinggevenden, op machine learning gebaseerde classificatieregels die werken met gevoelsanalyse en inspanningsschatting, en verbeterde historische analyses.

Dynamics 365 Field Service introduceert een nieuwe klantenportal met mogelijkheden voor zelfplanning en afsprakenbeheer voor een betere service en communicatie met de klant. Daarnaast zijn er verbeteringen uitgebracht in een nieuwe werkorder, die betere uniforme weergaven en werkordersamenvattingen biedt om de productiviteit te verhogen. Field Service stelt organisaties namelijk in staat om over te stappen van op papier gebaseerde reactieve service naar proactieve en voorspellende service van wereldklasse.

Wij helpen je graag bij de digitale transformatie van jouw bedrijf, op jouw voorwaarden. Daarom werken wij graag met jou samen terwijl je de nieuwe services en mogelijkheden gebruikt en gaan we natuurlijk graag het gesprek aan over de nieuwe Dynamics 365 functionaliteiten uit de tweede Microsoft releasewave.

Lees op onze blogsite ook de andere blogs over de tweede Microsoft Release Wave van 2021.