Overzicht van de tweede releasewave van 2021 – Dynamics 365 & Industrieclouds

SHARE
,

Net als ieder jaar heeft Microsoft ook in de tweede helft van 2021 een Dynamics 365 releasewave gepland. Deze releasewave biedt innovaties en interessante mogelijkheden om jouw bedrijf succesvol te transformeren. Zo brengt Microsoft honderden nieuwe functies in Dynamics 365-toepassingen uit vanaf oktober 2021 tot en met maart 2022. Benieuwd wat de Microsoft Releasewave 2 van 2021 met zich meebrengt voor Microsoft Dynamics 365 en Industrieclouds? In deze blog brengen we je een aantal highlights.

Finance & Operations

Bij Dynamics 365 Finance ligt de nadruk op gegevensinzichten als onderdeel van de algemene beschikbaarheid van Finance Insights, de intelligente voorziening voor cashflow die gebruikers ondersteunt met kant-en-klare machine learning voor financiële bewerkingen. Door automatisering en modernisering van de services die onze klanten dagelijks gebruiken, biedt deze releasewave verbeterde bruikbaarheid en prestaties met betrekking tot vaste activa, jaarafsluiting en financiële dimensies. Onderdeel van deze release zijn globaliseringsvoorzieningen met aanvullende lokalisaties en de algemene beschikbaarheid van onze service voor belastingberekening.

Dynamics 365 Supply Chain Management investeert in belangrijke gebieden zoals resourceplanning, productie, activabeheer, planning en voorraadbeheer om een veerkrachtige toeleveringsketen mogelijk te maken. Er zijn nieuwe uitvoeringsscenario’s voor productie opgenomen om integratie tussen Dynamics 365 Supply Chain Management, gemeenschappelijke MES-oplossingen (Manufacturing Execution Solutions) en automatiseringssystemen op de werkvloer mogelijk te maken zodat onze klanten gemakkelijk nieuwe bedrijfsmodellen kunnen adopteren en integreren.

Dynamics 365 Project Operations verbindt teams voor verkoop, resourcing, projectbeheer en financiële functies met elkaar in één toepassing om meer deals binnen te halen, de levering te versnellen, werknemers te ondersteunen en de winstgevendheid te maximaliseren door uitgebreide mogelijkheden en verbeteringen te bieden voor taakplanning en het beheer van subcontracten met leveranciers.

Human Resources

Dynamics 365 Human Resources omvat verbeteringen voor vergoedingenbeheer in de vorm van een vereenvoudigde gebruikerservaring. Microsoft streeft voortdurend naar uitbreidingen van de werkstromen voor werknemers, zoals het beheren van de verlofaanvragen met de Teams-app en het bieden van de mogelijkheid voor organisaties om analyses van verlofsaldi te bekijken en te voldoen aan het bedrijfsbeleid.

Commerce

Voor Dynamics 365 Commerce omvat deze releasewave belangrijke investeringen in klantsegmentatie en het gebruiken van sitebouwer met specifieke paginalay-outs en inhoud voor integratie met Microsoft Clarity, het creëren van een klantspecifieke catalogus waarin alleen producten kunnen worden bekeken en besteld die zijn geconfigureerd voor de eigen organisatie, en verbeteringen voor bestelfuncties en beheerdersrechten.

Fraud Protection

Dynamics 365 Fraud Protection biedt uitgebreide mogelijkheden voor fraudedetectie. Verkopers kunnen Fraud Protection nu rechtstreeks via internet uitproberen en aanbieders van betalingsservices kunnen fraudepreventie integreren zodat verkopers de mogelijkheid hebben om fraude te detecteren en te bestrijden.

Business Central

Dynamics 365 Business Central richt zich op de toepassingsverbeteringen die de integratie met Microsoft 365 uitbreiden, met name nationale en regionale uitbreidingen in tien markten en mogelijkheden voor vereenvoudigd tenantbeheer.

Connected Store

Dynamics 365 Connected Store introduceert nieuwe mogelijkheden met AI-modellen en inzichten voor winkelanalyses op basis waarvan gegevensgestuurde beslissingen kunnen worden genomen om de effectiviteit van de promoties te meten. Ook kunnen hiermee beter de lengte van de wachtrij bij de kassa en de wachttijden worden bepaald, wat tot een beter wachttijdbeheer leidt.

Guides

Met Dynamics 365 Guides kunnen auteurs zonder 3D- of programmeervaardigheden eenvoudiger guides maken met behulp van de HoloLens-app en de pc-app. Ook is de gebruikerservaring vernieuwd met instinctieve HoloLens-interacties.

Remote Assist

Dynamics 365 Remote Assist neemt in deze release de beleidsregels voor Microsoft Teams-vergaderingen over voor gebruikers van Remote Assist om de configuratie te vereenvoudigen.

Customer Insights

Met doelgroepinzichten hebben gebruikers geen gegevenssilo’s meer nodig en kunnen ze een uniform klantprofiel bouwen om intelligente inzichten en acties mogelijk te maken voor hun B2C- en B2B-klanten. Naast voorspellingen over het verloop voor individuele klantrecords geven doelgroepinzichten voor B2B, met dezelfde overzichtelijke begeleide ervaring, informatie over het waarschijnlijke klantverloop voor accounts. Verbeteringen voor gegevensopname in Customer Insights omvatten extra Power Query-connectors en verbeteringen in het gegevensopnameproces.

Met betrokkenheidsinzichten worden gegevensbronnen uit diverse apps met elkaar verbonden om interactieve analyses mogelijk te maken via het web, mobiele apparaten, verbonden producten en contactpunten tijdens de klantreis. Dit omvat kant-en-klare analyses, analyses van klantreizen, en geavanceerde en AI-gestuurde analyses en inzichten zoals personalisatie en kenmerkmodellering. Betrokkenheidsinzichten worden uitgebreid met multichannel-analyses voor gegevens uit andere kanalen en uitgebreidere klantanalyses, downstreamacties, activeringen en optimalisaties.

Customer Voice

De focus van Dynamics 365 Customer Voice ligt op het ondersteunen van eigenaren van enquêtes bij het reageren op feedback op basis van inzichten en trends, en op het gebruik van Power Automate om aangepaste werkstromen te definiëren en te activeren zodat de juiste contacten kunnen worden gelegd.

Microsoft Cloud voor Financial Services

Microsoft Cloud for Financial Services levert uitstekende ervaringen voor klanten met een verhoogde klantloyaliteit dankzij een uniform klantprofiel dat relatiemanagers helpt om 360-graden klantinzichten te verkrijgen, het klantverloop te voorspellen en cross- en upselling mogelijk te maken. Bovendien biedt het een transparante leenvoorziening door middel van procesautomatisering en integratie met Microsoft Teams-leningbeheerder om de tijd tussen interesse en afsluiting te verkorten.

Wij helpen je graag bij de digitale transformatie van jouw bedrijf, op jouw voorwaarden. Daarom werken wij graag met jou samen terwijl je de nieuwe services en mogelijkheden gebruikt en gaan we natuurlijk graag het gesprek aan over de nieuwe Dynamics 365 functionaliteiten uit de tweede Microsoft releasewave.

Lees op onze blogsite ook de andere blogs over de tweede Microsoft Release Wave van 2021.

Geef een reactie

PASSWORD RESET

LOG IN