Van een eigen bloemenzaak in Amsterdam naar Servicedesk medewerker in Zaltbommel

SHARE
,

Als je de liefde van leven tegenkomt en hij woont niet naast de deur, wat doe je dan? Voor Samantha was de keuze snel gemaakt. Ze verkocht haar huis in Amsterdam, gaf het ondernemerschap op en verhuisde naar Opijnen in Brabant om met haar geliefde te gaan samenwonen. Dan zit je ineens in een dorp zonder winkels en openbaar vervoer. “Op de hoek van de straat staan geiten, dat is dan wel weer heel leuk”, aldus Samantha.

Sinds 1 oktober is Samantha in dienst bij Prodware als Servicedesk medewerker en versterkt ze de afdeling Customer Care. Hieronder ontdek je haar verhaal.

Hoe ben je bij Prodware terecht gekomen?

“Ik had samen met mijn ouders een bloemenzaak in Amsterdam. Toen ik mijn vriend leerde kennen besloot ik om dichter in de buurt van hem te gaan werken. Ik stond open voor nieuwe uitdagingen. Ik ben gaan werken op de klantenservice van Essent wat voor mijn huidige functie een hele goede zet is geweest. Ik heb drie weken lang trainingen gevolgd op het gebied van klantgerichtheid en klanttevredenheid waar ik nu de vruchten van pluk. Toen ik ben gaan samenwonen, wilde ik een baan in de buurt van waar we wonen. Ik reed over de A2 en zag het mooie pand van Prodware. Ik ben gaan zoeken op internet en zag de vacature van Servicedesk medewerker bij Prodware. Ik heb gesolliciteerd naar de functie en per 1 oktober 2018 kon ik starten. Ik ben direct gave trainingen gaan volgen en kon de ICT-kennis die ik daar opdeed meteen toepassen in mijn werk. Ik vind het echt verbazingwekkend hoe snel het gaat als ik kijk naar hoe ik binnen kwam. Naar de toekomst toe staan er ook nog een aantal interessante trainingen op de planning. Als ik een doel heb, ga ik daar voor 200% voor.“

Wat vind jij belangrijk in jouw werk?

“De uitdaging die ik voor mezelf heb, is dat ik de calls die binnenkomen, zo veel mogelijk zelf kan oplossen. Uiteraard worden hele technische vragen doorgezet naar een specialist. In dit geval vind ik het belangrijk dat ik zo goed mogelijk het probleem van de klant in kaart breng en alle informatie verzamel, zodat mijn collega’s er direct mee verder kunnen. Als het probleem is opgelost, ga ik altijd na hoe het is opgelost. Op die manier blijf ik steeds bijleren en dat maakt mijn werk enorm boeiend. Ik vind het belangrijk dat de klant altijd met een goed gevoel de telefoon neerlegt. Dan hoeft het nog niet eens zo te zijn dat het probleem is opgelost, maar zij moeten wel het gevoel hebben dat ze gehoord en geholpen zijn.”

Wat is jouw gouden regel?

“Door mijn klantgerichte trainingen hanteer ik altijd de 5 gouden W’s als ik een klant te woord sta: wie, wat, waar, wanneer en waarom. Hiermee achterhaal ik het probleem achter het probleem. Dit zorgt ervoor dat ik of mijn collega’s van Prodware snel kunnen handelen om de juiste oplossing te bieden en draagt bij aan het vergroten van de klanttevredenheid.”

Hoe vind je het om bij Prodware te werken?

“Ik had van tevoren niet durven denken dat ik het zo gaaf zou vinden om bij een ICT-bedrijf te werken. ICT vind ik echt super interessant en er is heel veel in te leren. Ook in het team werken vind ik erg leuk. Het Customer Care team bestaat uit zoveel verschillende mensen wat het heel leuk maakt. Er heerst een gezellige sfeer en iedereen is altijd wel in voor een praatje en bereid om elkaar te helpen. Ik ben blij met deze baan en ga bij Prodware nog veel gave dingen doen”, aldus een enthousiaste Samantha.

 

 

Geef een reactie

PASSWORD RESET

LOG IN