Connected Store

In de detailhandel is succes afhankelijk van een consistente klantervaring, zowel via internet, mobiel als fysiek. De uitdaging voor omnichannel retailers is het garanderen van hetzelfde niveau van service en gemak op de fysieke locaties en online. Dit geldt voor het aanbieden van hetzelfde assortiment tot het aanbieden van gepersonaliseerde aanbevelingen op basis van browse- en koopgedrag.

Real-time en voorspellende inzichten

Dynamics 365 Connected Store is een nieuwe applicatie die inzicht geeft in de winkelruimte,waardoor fysieke winkeliers de winkelervaring beter kunnen begrijpen en kunnen verbeteren. Dit wordt gerealiseerd door gegevens van onder andere videocamera’s en IoT-sensoren te analyseren en real-time en voorspellende inzichten te bieden. De inzichten helpen winkelmanagers en medewerkers betere beslissingen te nemen.

Bruikbare inzichten voor winkelefficiëntie

Dynamics 365 Connected Store maakt gebruik van observatiegegevens die worden gegenereerd terwijl klanten door de winkel bewegen. Ook de status van winkelapparatuur en -producten wordt gebruikt voor medewerkersmeldingen en bruikbare inzichten die de winkelefficiëntie kunnen verbeteren. Connected Store kan bijvoorbeeld de betalingservaring verbeteren door extra caissières op te roepen via directe meldingen op basis van sensor- of cameragegevens. Schommelingen in de conditie van winkeluitrusting, zoals diepvriezers en koelkasten, kunnen de productkwaliteit in gevaar brengen. Connected Store, ondersteund door Azure IoT Central, maakt gebruik van IoT-sensoren om temperatuur en vochtigheid te bewaken, die snel eventuele afwijkingen kunnen markeren om de inventaris te beschermen.

Optimalisatie van de klantervaring

Connected Store volgt ook langetermijntrends in de winkelruimte, waardoor patronen en kansen worden uitgelicht voor dagelijkse en seizoensgebonden activiteiten en gebeurtenissen. Teams in de hele organisatie kunnen op de hoogte blijven met geautomatiseerde e-mails en een web-app om gegevens te bekijken en te rapporteren. Of je nu een regionale manager bent die de omzet wil verhogen en de kosten wil verlagen door de activiteiten te optimaliseren, een winkelmanager die zijn teams beter wil gebruiken, of een winkelmedewerker die zijn dagelijkse activiteiten beter wil prioriteren, Connected Store biedt je voordelen die je kunnen helpen de klantervaring te optimaliseren.

Marks & Spencer implementeert Connected Store

Multinationale retailer Marks & Spencer (M&S) implementeert Connected Store op hun kernlocatie in het hart van Londen, om hen te helpen hun ambitie te bereiken om een ​​‘digital-first’ retailer te worden. Winkelmanagers melden dat Connected Store M&S-medewerkers real-time inzicht geeft in wat er speelt in hun winkelruimte, waardoor ze efficiënter kunnen werken en een meer gepersonaliseerde klantervaring kunnen bieden.

Hier is een kijkje in de impact die Dynamics 365 Connected Store heeft op M&S en hoe het de manier verandert waarop ze technologie leveren aan hun winkels en medewerkers.