Mobiele POS

Om te profiteren van alle zakelijke kansen, de omzet te verhogen en te overleven in het tijdperk van digitale handel, is het noodzakelijk om de klantenservice te verbeteren, je omnichannel strategie te optimaliseren en door een persoonlijke benadering van je klanten een efficiëntere service aan te bieden. Het is daarbij essentieel om een ​​veelzijdige en intelligente technologie te hebben om bewerkingen snel en nauwkeurig uit te voeren. Klanten niet de juiste aandacht geven en een gebrek aan real-time gegevens en een uniforme visie op levering om bedrijfsstrategieën aan te passen, vertragen de groei van het bedrijf.

Mobiele kassasystemen de nieuwe bondgenoot van Retail

Dankzij de evolutie zijn mobiele kassasystemen niet alleen erg handig voor het versnellen van betalingen en het verminderen van wachtrijen bij het afrekenen in winkels. Ze bieden ook toegang tot up-to-date informatie over klanten en de beschikbaarheid van producten via de verschillende kanalen. Op deze manier krijgen retailers een goed inzicht in het profiel van de consumenten en meer controle over de voorraad.

Wat kan ik doen met een mobiel POS

Met de meest geavanceerde mobiele kassasystemen kan je jouw eigen accounts maken voor elke medewerker met toegang tot verschillende functionaliteiten op basis van hun rol bij het uitvoeren van zowel activiteiten met betrekking tot klantenservice als interne winkelbeheeracties zoals:

  • Winkelbewerkingen zoals het openen en sluiten van een dienst, het openen en sluiten van kassa’s (bijvoorbeeld om wisselgeld te geven), het genereren van einde-dagrapporten, goederenontvangsten, productaanvragen, enz.
  • Het leren analyseren en bewerken van klantinformatie, zoals toegang tot hun profiel om hun aankoopgeschiedenis, voorkeuren, contactgegevens, etc. Hiermee kan je ook gepersonaliseerde promoties of aanbevolen producten aanbieden.
  • Door de verkoopteams een mobiele POS-tool te leveren waar ze al deze informatie in realtime kunnen raadplegen, kunnen ze de klant een persoonlijke en kwaliteitsvolle service bieden. Met deze systemen is steeds meer mogelijk en daarmee zijn ze de nieuwe bondgenoot van de Retail.

Informatie geïntegreerd in één ecosysteem

De technologie die is geïntegreerd in de POS-systemen werkt door alle bedrijfsgegevens te centraliseren op één platform van waaruit alle activiteiten worden beheerd. Hoe meer informatie er is en hoe beter gestructureerd, hoe gemakkelijker het zal zijn om te profiteren van de kennis die is opgedaan in de fysieke winkel om een ​​differentiële service aan te bieden.

Luisteren naar en het kennen van de klant, evenals het ontwerpen en aanbieden van omnichannel en gepersonaliseerde ervaringen gedurende het hele proces, vanaf het moment dat het product in een etalage wordt geplaatst tot het moment dat de aankoop wordt gedaan, krijgt meer toegevoegde waarde dankzij de mobiele POS. Met dit systeem is het mogelijk om de informatie beter te benutten en meer inzichten te verkrijgen.

Aanvullende services om de klantervaring te verbeteren

Met omnichannel en online winkelen vergroot je de beschikbare opties voor klanten, die verwachten dat ze al deze mogelijkheden ook in de fysieke winkel kunnen genieten. Door alle informatie te verenigen op één platform toegankelijk vanaf mobiele apparaten, is het mogelijk om diensten aan te bieden die tot voor kort niet beschikbaar leken.

Met een modern mobiel kassasysteem kan de verkoper controleren of er voorraden van een bepaald product beschikbaar zijn. Van daaruit kan je het in de winkel of in het magazijn vinden of, als er geen voorraad is, een bestelling plaatsen. Vanaf de apparaten kan je ook aanvullende services bieden, zoals direct beheer van de verschillende leveringsvormen, de reservering van een product met aanbetaling, het verzenden van een elektronisch aankoopbewijs, enz.

Wil je meer informatie?

Lees meer in onze portfolio gids voor retail. Met deze uitgave krijg je meer inzicht in de oplossingen waarmee je een state-of-the-art digitaal platform voor je retail business kunt realiseren.