Onderzoeksbureau Gartner voorspelde dat rond 2017, de helft van alle werknemers hun eigen (mobiele) apparaat zal gebruiken. “Bring your own Device (BYOD)” begint in populariteit toe te nemen. Hoe dan ook, de steeds toenemende keuze is een uitdaging voor de meeste servicemanagement bedrijven. Field service bedrijven zijn op zoek naar een mobiele app voor servicemanagement om hun engineers te ondersteunen, de cashflow te versnellen en klantervaringen te verbeteren.

We doen allemaal steeds meer met onze smartphone en willen ons werk doen op de manier zoals we ons persoonlijk leven sturen. In het verleden had een robuust apparaat veel voordelen. Tegenwoordig zijn deze voordelen niet veel meer waard. Een duur, groot apparaat is niet langer compatible met de behoeften van onze service-industrie. We geven de voorkeur aan slanke, lichtgewicht apparaten. Ergonomische apparaten met het comfort van een touchscreen. Ze zijn meestal ideaal voor de meeste field service taken, zoals het bekijken van grafieken en schema’s voor reparaties en het monitoren van voorraad. Voor taken in gevaarlijker werkomstandigheden, zijn lichtgewicht robuuste hoesjes beschikbaar die adequate bescherming bieden.

Het aantal mobiele business apps is groeiend en bieden veel voordelen. We hebben de belangrijkste voordelen van mobiele ERP-applicaties op een rij gezet in dit blog.

1. Eenvoudig aan te schaffen en direct te gebruiken
Een van de belangrijke voordelen van een mobiele ERP app is dat business-functionaliteit op dezelfde eenvoudige manier kan worden aangekocht als de apps die je privé gebruikt op je smartphone. Mobiele ERP-apps zoals Microsoft Dynamics kunnen uit de Google Play Store, Windows Store of Apple App Store worden gedownload. Je bent niet van een speciaal besturingssysteem afhankelijk. Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord dat je ook gebruikt met je default Microsoft Dynamics ERP en kunt direct aan de slag. Het maakt niet uit of je systeem op je eigen server draait of uit de cloud komt.

2. Moderne interface
Een mobiele ERP app geeft toegang tot bepaalde functionaliteit van je ERP system gebaseerd op autorisatie. De solution combineert de vertrouwde gebruikerservaring van je Microsoft Dynamics ERP met een modern mobiele interface van het apparaat. Berekeningen worden buiten het apparaat gedaan, wat betekent dat je geen zwaar geheugen- en processorcapaciteit nodig hebt. En daarom is een speciaal niet vereist om dit te doen. De data zullen alleen aan jou worden gepresenteerd als gebruiker op het mobiele apparaat.

3. Onafhankelijk en duurzaam
Je zit niet langer vast aan een bepaalde leverancier of mobiele strategie. En dat is goed nieuws voor de duurzaamheid van je solution.
Als je voorheen een bepaalde leverancier koos, eiste deze leverancier ook van je dat je specifieke apparaten koos. Je had een probleem als dit apparaat niet langer verkocht werd. Dan is een upgrade noodzakelijk terwijl de organisatie dat niet wil.

4. Altijd up-to-date
Synchronisatie-mogelijkheden zorgen ervoor dat je data altijd up-to-date zijn.
De app breidt de scope van je business systeem en zorgt dat je deze krachtige solution ook kan gebruiken op al je locaties voor reparaties, service en onderhoud.
Het inzicht dat gecreëerd wordt is van grote waarde voor je business. Direct inzicht in, bijvoorbeeld, een klanthistorie en productvoorraad maakt het mogelijk om betere service te verlenen en het makkelijker te maken om afspraken te maken.

5. Eenvoudig switchen tussen functionaliteit
In de app kan je gebruik maken van andere functies op je mobiele apparaat. Denk bijvoorbeeld aan de camera, microfoon en je e-mail zodat je direct foto’s, bestellingen en service-opdrachten kan aanmaken, vastleggen en doorsturen. Gegevens over klanten of producten moet nog een keer worden vastgelegd en kan direct worden gedaan. Dit verzekert je van meer efficiëntie, wat een hoop tijd bespaart. De omloopsnelheid van bestellingen wordt verkort, voorraadkosten zijn lager en de klanttevredenheid neemt toe.

Meer dan een mobiele app voor service management – Dynamics 365 For Field Service
Voor meer informatie, bezoek onze website, download de Dynamics 365 Field Service facstheet, lees onze service management artikelen of maak een afspraak met Prodware over hoe we je kunnen helpen in het verbeteren van je field service aanbod en het helpen van je mobiele engineers.