De installatie centraal | Informatie management in de Service industrie

SHARE
,

Installatie centraal Field Service

Leveranciers van diensten hebben vaak te maken met installaties van klanten. Aan deze installaties worden acties uitgevoerd als installeren, onderhouden en repareren. De uitdaging hierbij is de zaak overzichtelijk houden en de activiteiten zo efficient mogelijk uit te voeren.

Als u uw informatiestromen bekijkt, heeft u al gauw te maken met veel verschillende gegevens over onder andere:

  • De locatie van de installatie.
  • De eigenschappen van de installatie.
  • De eigenaar/installateur van de installatie.
  • De soort werkzaamheden die aan de installatie uitgevoerd dienen te worden.
  • De volgende keer dat er weer onderhoud aan de installatie uitgevoerd dient te worden.
  • De laatste keer dat er werkzaamheden aan de installatie zijn uitgevoerd.

Al deze gegevens moeten bij elkaar gehouden worden, zodat u als dienstverlener altijd volledig inzicht heeft.

Hoe doet u dit?

De installatie centraal

In de meeste gevallen wordt bij organisaties alle data geregistreerd onder een klant en/of leverancier. Wanneer u dan gaat zoeken naar specifieke informatie over bepaalde installaties is dat meestal een tijdrovende bezigheid.

Door een andere benadering te kiezen waarin u de installatie centraal stelt, wordt een heleboel zoekwerk voorkomen en is alle benodigde informatie direct beschikbaar.

Kijkt u eens terug naar de opsomming hierboven. Valt het op dat het woord ‘installatie’ in iedere regel terugkomt?

Gegevens verbinden

Wanneer u ervoor kiest alle informatie omtrent installaties te registreren en centraal te stellen, kunt u de informatie ook met elkaar gaan verbinden. Op die manier kunt u relaties leggen tussen bijvoorbeeld de locatiegegevens en daar aanwezige installaties. Maar ook tussen de kosten per installatie, per locatie, per klant of per maand.

Het wordt mogelijk om alle data over de installatie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken en te analyseren. Zo biedt centralisatie van alle data voordelen voor onder andere:

  • Planning, roostering en routing
  • Inkoop, voorraad, order en verkoopbeheer
  • Goederenontvangst en retourzendingen
  • Reparaties en preventief onderhoud
  • Communicatie en mobiele samenwerking

Meer dan tevreden klanten

Door de installatie centraal te stellen in uw systemen biedt u uzelf de mogelijkheid u beter aan te passen aan de wensen en behoeften van uw klanten.

U kunt sneller reageren op bijvoorbeeld calamiteiten of er zelfs proactief op acteren. Door route-optimalisatie bent u vaker op tijd, met de benodigde spullen en kunt u problemen vaker direct goed oplossen. En omdat u altijd en overal beschikt over de juiste gegevens kunt u uw klanten de speciale behandeling bieden die zij verdienen. De installateurs kunnen mobiel werken middels de mobiele app en staan in ‘live’ verbinding met de gebruikers op kantoor.

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden waarmee u zorgt voor een optimale klantervaring. Verras uw klanten en maak ze meer dan tevreden. Dan zullen zij op hun beurt voor meer klanten zorgen.

Meer weten? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Neem contact met ons op

 

Dit artikel is ook gepubliceerd door DynamicsHUB, community voor Microsoft Dynamics gebruikers en partners.

Geef een reactie

PASSWORD RESET

LOG IN