Veranderingen in de technologie gaan altijd snel, maar de laatste tien jaar heeft de overgang van theorie naar praktijk zich in een razend tempo voltrokken. Fenomenen als ‘big data’ en het ‘Internet of Things‘ (IoT) behoren niet meer tot de technische luchtkastelen, maar zijn trends waar alle mensen en organisaties mee te maken hebben. Op het Microsoft Convergence evenement dat eind 2015 plaatsvond werd duidelijk hoe ver prognose-analyses en machine learning inmiddels zijn geïntegreerd in zakelijke toepassingen.
Anders gezegd; dit gebied van de techniek behandelt het onderzoeken van de data, de pogingen om hier patronen in te vinden en deze te repliceren en te vergelijken met nieuwe gegevens voor betere voorspellingen en automatisering van processen.
Machine learning – een service-onderhoudsscenario
Service management organisaties kunnen gebruik maken van de kracht van machine learning of voorspellende onderhoudstechnologie die geïntegreerd is in hun business management applicatie. Een van de grote voordelen daarvan is een grotere klanttevredenheid. U kunt de service level agreements (SLA’s) immers overtreffen door een snellere reactietijd, waardoor u zich meer als preventieve serviceprovider op kunt stellen.
Microsoft Dynamics ERP kan bijvoorbeeld kijken naar KPI’s, zoals het aflezen van druk, elektrische niveaus, responstijden en temperaturen, het in kaart brengen wat wel en niet normaal is, om dan passende maatregelen te nemen (het loggen van een zaak, het creëren van een workflow voor een callcenter, etc).
Uw serviceproces wordt gestroomlijnder, heeft nauwkeurigere diagnosemogelijkheden, is door geautomatiseerde technieken minder afhankelijk van mankracht en zorgt voor een 24/7 klantervaring.
De kracht van prognose-analyses bij onderhoud
Prognose-analyses kunnen nuttig zijn voor vele onderdelen van het bedrijf. Van het verstrekken van een trendanalyse voor de inkoopafdeling voor betere schaalvoordelen en preventieve bevoorrading, tot voordelen voor de service-afdeling in verband met het terugbrengen van de niet-noodzakelijke aanvragen ten aanzien van het functioneren van machines en het voorkomen van fouten die de bevoorradingsketens van uw klanten kunnen beïnvloeden.
Als dienstverlenende bedrijven deze technologie ter beschikking hebben en zorgen voor een goede klantervaring, creëren ze cross- en upsell-mogelijkheden om hun inkomsten en concurrentievoordelen te maximaliseren.
Meer weten?
Neem contact op met Prodware om te bespreken hoe de geïntegreerde zakelijke toepassingen van Microsoft uw organisatie van dienst kunnen zijn bij het stroomlijnen van processen, het leveren van een goede klantenservice en het maximaliseren van uw winst.
Neem contact met ons op
Geef een reactie
You must be logged in to post a comment.