Dynamics 365 for Sales Transport

Onze vorige blog besprak enkele uitdagingen waarmee de transportsector qua relatiebeheer te kampen heeft. Deze blog toont hoe een CRM-systeem als Dynamics 365 for Sales deze en andere problemen op een effectieve manier kan aanpakken en wat de verdere voordelen van een dergelijk programma zijn. Zo wordt data in de transportsector steeds belangrijker. Dankzij Microsoft Dynamics kunt u deze data optimaal gebruiken om meer sales te genereren en om sneller en klantvriendelijker te werken. In deze blog lichten we enkele mogelijkheden toe:

  1. Microsoft Office integratie
  2. Efficiënte opvolging van offertes
  3. Data ontsluiten door integratie met TMS-, WMS- en ERP-systemen.
  4. Analyseren van trends.

Microsoft Office integratie

Dankzij de volledige integratie van Microsoft Dynamics 365 for Sales met Outlook en Office wordt de productiviteit van uw medewerkers verhoogd. Vanuit een e-mail of agenda-afspraak uit Outlook kan direct een zakelijke relatie of verkoopkans worden aangemaakt. Het dagelijkse proces van werken in Office wordt helemaal verweven met het CRM-systeem. Bijvoorbeeld opmaken van brieven, offertes in Word, verkoopcijfers in Excel, etc. Alle documenten die u gebruikt, kunnen allemaal gelinkt worden in CRM of in SharePoint.

Efficiënte opvolging van offertes

Door offertes en prijsaanvragen direct vanuit Outlook te koppelen met CRM op klantniveau kan er duidelijk inzichtelijk worden gemaakt hoe vaak een bedrijf al om een offerte heeft gevraagd zonder in te gaan op de aanbieding. CRM waarschuwt gebruikers omtrent het tijdig opvolgen van offertes, maar ook het geven van meldingen dat relaties bijvoorbeeld vijf keer een offerte-aanvraag doen en vijf keer niet besteld hebben. Zo kunt u nog efficiënter uw klanten en prospects opvolgen. U vermijdt bovendien dat er onnodige offertes worden opgemaakt.

Dynamics 365 for Sales klantbeheerData ontsluiten door integratie met TMS-, WMS- en ERP-systemen

Prodware heeft de kennis in huis van zowel het logistieke als het financiële proces binnen een transportonderneming. Om de salesafdeling en salesstrategie te optimaliseren is data-inzicht cruciaal. Middels een mapping tool halen we data uit TMS-, WMS– en ERP-systemen gestructureerd naar CRM. Dat wil zeggen de omzettotalen, aantal zendingen, betaalgedrag, op klantniveau of op vestigingsniveau. De details zoals factuurregels laten we in de betreffende primaire systemen. Deze informatie is voor sales meer belastend dan informatief. De salesafdeling wil vooral sturen op totalen en inzicht krijgen in afname- en betaalgedrag versus de forecast.

Analyseren van trends

Een CRM-systeem zoals Dynamics is niet alleen praktisch voor het centraliseren van klant- en prospectinformatie. Er kunnen namelijk ook analyses gemaakt worden op forecast- en omzetinformatie. Welke klanten bestellen vaak? Welke omzet wordt er gerealiseerd voor elk type transport (luchtvracht, zeevracht, warehousing, etc.)? Wat is het betaalgedrag van klanten? Bedienen we alle ondernemingen, zusterbedrijven, filialen van een klant? Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de vele data in de transportsector die u uit uw CRM-systeem kunt halen.

dynamics-365-for-sales-databeheerDoor middel van het analyseren van trends kan de verkoopafdeling nieuwe initiatieven ontplooien, afdelingen beter laten samenwerken (elkaar introduceren bij klanten), cross- of upsell stimuleren en een beter klantbeeld realiseren.

Wilt u meer informatie over het effectief beheren van data in de transportsector? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Download de whitepaper ‘Betere dienstverlening en meer succes met CRM voor transportbedrijven’ door op de button hieronder te klikken.

Whitepaper CRM Transport

Dit artikel is ook gepubliceerd door DynamicsHUB, community voor Microsoft Dynamics gebruikers en partners.