In deze blog belichten we een van onze klantcases om aan te tonen hoe Prodware kan zorgen voor automatisering en optimalisatie van uw bedrijfsprocessen. Het productiebedrijf van deze case heeft zowel eigen magazijnen als een eigen transportvloot.
Situatie
U herkent het misschien: diverse softwaresuites, veel handmatige bewerkingen, complexe processen en niet communicerende systemen die zorgen voor een te hoge foutenmarge. Ook deze onderneming ondervond deze problemen als een struikelblok voor verdere groei.
Hoe kunt u in het web van processen structuur brengen? Wij helpen u graag!
Analyse
Belangrijk is om eerst en vooral te onderzoeken waar de uitdagingen binnen de organisatie liggen. Al snel stelden we in deze case vast dat de bedrijfsprocessen te omslachtig waren en er te veel overhead was om ze onder controle te houden. De procedures waren lang en door het vele handmatige werk werd er een aanzienlijk aantal fouten gemaakt. Ook het gebruik van meerdere administratieve systemen die niet goed met elkaar communiceerden en niet goed op elkaar waren afgestemd, werkte conflicten in de hand. Tenslotte stond de transportplanning niet op één lijn met de productieplanning, wat in verschillende leveringsproblemen resulteerde.
Na een grondige analyse stelde Prodware drie verbeteringen centraal:
- Verhoging van de efficiëntie van de processen.
- Verbetering van de klantenservice.
- Verbetering van de kwaliteit.
Verhoging van de efficiëntie van processen
We verhoogden de efficiëntie van de interne processen, zoals de planning en de werkvoorbereiding. Veel processen die eerst via verschillende systemen werkten, worden nu door eenzelfde systeem uitgevoerd: Microsoft Dynamics. Alle processen hebben we aan elkaar geschakeld en geautomatiseerd. Het planningsproces wordt nu beter gemanaged en de automatisering zorgt voor een verlichting van de werklast en een kleinere foutenmarge.
Verbetering van de klantenservice en kwaliteitsverhoging
Door verbetering van de efficiëntie kan de organisatie zich nu meer focussen op customer care en sales. Meer investeringen in en tijd voor customer care zorgen dat de algemene tevredenheid stijgt. Daarbij verbetert de klantenservice ook door automatisering van de communicatie. Doordat de verschillende processen aan elkaar gelinkt zijn, kan er automatisch gecommuniceerd worden met de klant. Hierdoor is het mogelijk dat klanten het moment van ontvangst beter plannen en wordt de levertijd verkort. Dat zorgt op zijn beurt weer voor een algemene verbetering van de kwaliteit. Hogere kwaliteit leidt tot meer klanten én meer klanten die trouw blijven.
In een concurrerende sector waar klanten steeds meer en beter verwachten, is een geautomatiseerd systeem onmisbaar geworden.
Nieuwe technologieën
De volgende stappen die Prodware voorbereidt, zijn de verdere digitalisering van de magazijnen en van de planning van de koeriers. Hierdoor kan nog sneller gewerkt worden, zullen er nog minder fouten voorkomen en kan nog beter gecommuniceerd worden met de klant. Denk bijvoorbeeld aan real-time tracking van de chauffeurs, zodat klanten exact weten wanneer hun bestelling aankomt. Dankzij intelligente processen zijn details hierbij online in te zien via een klantenportaal.
Waarom Prodware?
Samen met ons netwerk van partners die uitblinken in hun expertise bieden wij een totaalconcept. We beschikken over zowel branchekennis als de knowhow voor de ondersteuning van alle bedrijfsprocessen in Microsoft Dynamics en de vakkennis voor de nodige infrastructurele oplossingen.
We bekijken niet alleen uw huidige uitdagingen, maar zorgen dat u klaar bent voor de toekomst. Nieuwe technologieën zoals het Internet of Things en Augmented Intelligence zijn de markt ingrijpend aan het veranderen. Dankzij Prodware als sterke partner is deze onderneming klaar voor deze ingrijpende revolutie van digitale transformatie en gewapend om de concurrentiestrijd aan te gaan.
Bent u benieuwd hoe Prodware ook uw bedrijf kan optimaliseren? Neem dan contact met ons op.
Neem contact met ons op
Geef een reactie
You must be logged in to post a comment.