Naast de vernieuwde Dynamics 365 for Sales verschijnt er deze lente ook een nieuwe app op het gebied van marketing: Microsoft Dynamics 365 for Marketing. Deze applicatie heeft als doel om de marketing- en salesafdeling optimaal te laten samenwerken. De app zorgt ervoor dat een lead vanaf het allereerste contactmoment tot aan het promoveren naar een verkoopkans optimaal bediend wordt. In het platform creëert en onderhoudt u relevante leads. Door de verbinding met Microsoft Dynamics 365 for Sales wordt er een bron van informatie gecreëerd die zowel voor sales als voor marketing zichtbaar is. De app omvat event management, lead management, ingebouwde intelligentie voor de juiste segment- en klantfocus, lead scoring en een overzicht van alle uitgevoerde activiteiten. Door de link met Dynamics 365 for Sales kunnen de marketing- en de salesafdeling klantinformatie delen, dezelfde zakelijke processen volgen en nauw samen werken gedurende het gehele verkoopproces.

Voor bedrijven die een zeer uitgebreide marketing functionaliteit zoeken zijn Microsoft & Adobe een partnership aangegaan rondom Adobe Marketing Cloud & Dynamics 365 for Sales. Deze samenwerking biedt extra functionaliteiten zoals kanaal overschrijdende data, loyaliteitsprogramma’s en verregaande online engagement.

Door de samenwerking tussen Adobe en Microsoft wordt verkoopdata met elkaar geïntegreerd zodat u een compleet beeld van uw klant krijgt. Door de integratie van Power BI creëert u een bredere klantervaring, kunnen marketeers de tools en inzichten gebruiken die ze nodig hebben en verkoopdata inzien die eerder niet toegankelijk was.