Microsoft Teams

In deze blog informeer ik jullie over de door Microsoft aangekondigde nieuwe functionaliteiten van Dynamics 365 Sales Insights voor de 2020 wave 1-release. Ben jij vooral benieuwd of deze functionaliteiten ook op jouw Dynamics 365 systeem en organisatie impact hebben?

What’s new and planned for Sales Insights?

Dynamics 365 Sales Insights maakt gebruik van de kracht van de Microsoft-cloud om verkoopinformatie samen te brengen via Dynamics 365, communicatie via Office 365, relaties via LinkedIn en de kracht van Microsoft AI om met diepere klantkennis en versnelde intelligentie kansen proactief te benutten. Dynamics 365 Sales Insights is ontworpen om iedereen in de verkooporganisatie in staat te stellen productiever, wendbaarder en klantgerichter te zijn en uiteindelijk meer deals te sluiten.

Advanced forecasting en pijplijn intelligentie

Maak momentopnames van een prognose om het moment te bevriezen en diepgaand te analyseren. Met dealflowanalyses vergelijk je met gemak twee visuele snapshots en zie je snel waar het verschil ligt tussen voorspelde en werkelijke waarden. Zo onderzoek je welke deals zijn misgelopen en ontdek je waarom, zodat dit meegenomen kan worden in toekomstige planningen. Maak ook gebruik van de cumulatieve trendgrafiek. Hiermee onderzoek je forecast projecties visueel over een tijdlijngrafiek.

Relationship analytics and Auto capture

‘Wie kent wie’ maakt zijn wereldwijde debuut en ‘Autocapture’ wordt algemeen beschikbaar met de 2020 release wave 1. Autocapture zorgt voor automatische mapping, gedreven door AI, van activiteiten naar entiteiten en laat je profiteren van verschillende User Interface verbeteringen. Door ingebouwde Natural Language Processing (NLP) modellen is de associatie tussen activiteiten en de betreffende records verbetert. Dit verhoogt de kwaliteit van jouw data in Dynamics 365.

Gespreksintelligentie

Maak gebruik van emotie detectie en diepgaande topic analyses voor beter inzicht in klanten. Verhoog de productiviteit van verkopers door hen makkelijke toegang te bieden tot gespreksinformatie, inzichten en highlights in Dynamics 365 Sales. Denk hierbij aan playback van gesprekken, keywords, sentimenten, mentions, KPI’s en actie items.

Wat is de impact op jouw organisatie?

Wij beschikken over een Managed Service dienstverlening waarbinnen wij de impact van de wijzigingen voor jouw organisatie valideren en bepalen of acties nodig zijn en change management voor deze nieuwe functies vereist is. Wil je weten of dit voor jouw organisatie interessant is? Neem dan contact met mij op via Harry.OldeHanhof@Prodware.nl of bel 0418 68 35 00.