Een van de voordelen van het gebruik van CRM is dat het de mogelijkheid in zich heeft om te integreren met de IT-stack van uw bedrijf. Vele bedrijven maken al gebruik van Microsoft-software voor hun infrastructuur en hebben Microsoft Dynamics CRM gekozen om te kunnen profiteren van een oplossing die geïntegreerd kan worden met deze toepassingen.
Wat is CRM?
CRM is Customer Relationship Management-software die uw marketing-, verkoop- en klantenservice-teams verenigt en volledige zichtbaarheid verschaft ten aanzien van hun klanten en hun informatie. Het systeem biedt bedrijven de tools om de productiviteit van hun personeel te verbeteren, met functionaliteiten zoals vereenvoudigde gegevensinvoer, korte beschrijving van de klant, en de ready-to-go verkoop- en klantenservice-processen van het bedrijf. Het zorgt voor een gevoel van continuïteit met alle interacties die uw klant heeft met uw frontoffice-medewerkers.
CRM-integratie met Outlook
Nu alle afdeling van uw bedrijf via e-mail op dagelijkse basis met elkaar verbonden zijn kan een volledige integratie met Outlook van vitaal belang zijn voor het verbeteren van de manier waarop uw klantenservice-, marketing- en verkoopteams werken. Microsoft Dynamics CRM werkt naadloos samen met Outlook zodat de medewerkers die contact hebben met klanten berichten kunnen versturen en gesprekken binnen het CRM-systeem kunnen volgen. Uw CRM-systeem biedt gebruikers toegang op één plek tot al hun Outlook e-mails, afspraken, contacten, en CRM-klanteninformatie.
Dynamics CRM geeft gebruikers ook de mogelijkheid om Outlook e-mails om te zetten in verkoopkansen. In plaats van het kopiëren en plakken van notities vanuit Outlook in CRM kunt u alle correspondentie en gegevens bijhouden in één systeem, en kunt u eenvoudig contacten, accounts of leads in Dynamics CRM aanmaken vanuit uw inbox. Gebruikers hebben ook tools om relevante velden terug te vinden door het simpelweg instellen van persoonlijke voorkeuren. De integratie van CRM met Outlook biedt uw klantenservice-, verkoop- en marketingteams de mogelijkheid om al hun CRM-taken bij te houden in Outlook, wat betekent dat ze voortdurend op de hoogte zijn van wat ze moeten doen.
CRM-integratie met Microsoft Office, SharePoint en Skype for Business
Het Microsoft Dynamics CRM-systeem biedt een naadloze integratie met Microsoft Office, SharePoint en Skype for Business (voorheen Lync), wat uw bedrijf de mogelijkheid geeft zijn productiviteit te verbeteren.
De SharePoint-integratie staat uw medewerkers toe om documentbibliotheken in Dynamics CRM aan te maken om zo documenten te kunnen delen vanuit een centrale locatie die gemakkelijk toegankelijk is voor alle geautoriseerde gebruikers. U bent in staat om mogelijkheden voor documentmanagement toe te voegen aan accounts, contactpersonen, leads, kansen en andere CRM-entiteiten. De software biedt de mogelijkheid om offertes, voorstellen, projectplannen, applicaties, spreadsheets en andere documenten die specifiek zijn voor een prospect of klant op te slaan.
Met de Dynamics CRM-integratie met Skype for Business bent u verzekert van de beschikbaarheid van CRM-gebruikers, klanten en andere contacten binnen het CRM-systeem. Deze integratie maakt het ook mogelijk voor gebruikers om real-time communicatie vanuit CRM te initiëren, zoals instant-messaging, web-conferencing, screen-sharing en telefoongesprekken.
In staat zijn om uw gegevens vanuit CRM te kunnen exporteren is een essentieel onderdeel van het gebruik van de software. Uw gebruikers kunnen door de integratie zowel met Microsoft Word als Excel het maximale uit uw data halen. Met de toegang tot de CRM-data in Microsoft Excel kunnen gebruikers dynamische tabellen, rapporten en spreadsheets creëren om gegevens te monitoren en in een duidelijk formaat te bekijken. U kunt eenvoudig gebruik maken van de bestaande mogelijkheden van Microsoft Word om e-mailmarketingcampagnes te versturen met behulp van de vele opties die de mailmerge-functies van Word bieden, welke volledig worden bijgehouden binnen Dynamics CRM.
Hoe kan de integratie van CRM het bedrijf van dienst zijn?
Door het gebruik van Microsoft Dynamics CRM kunnen bedrijven van verschillende omvang en uit verschillende branches de afdelingen van hun bedrijf aan elkaar verbinden en zo het gebruik van hun klantgegevens intensiveren en verbeteren. Als het belangrijkste platform voor de front-end van het bedrijf, biedt CRM uw marketing-, verkoop- en klantenserviceteams de gelegenheid om veilig toegang tot de software te krijgen vanuit hun functie. CRM-gebruikers zijn in staat om alle interacties met klanten te beheren, relaties te ontwikkelen, en ervoor te zorgen dat klanten en prospects informatie en contactgegevens ontvangen.
Hoe kan Prodware behulpzaam zijn?
Met een ongeëvenaarde expertise op het gebied van CRM is Prodware in staat om uw CRM-project te implementeren en ondersteunen en ervoor te zorgen dat uw andere applicaties volledig geïntegreerd worden met de software. Als u graag CRM-oplossingen wilt vergelijken teneinde de meest geschikte te kunnen kiezen kunt u de tool MijnCRMKiezen gebruiken om een gepersonaliseerde aanbeveling op basis van uw wensen te verkrijgen. Deze applicatie is een aanrader voor kleine en grote bedrijven.
Neem contact met ons op
Geef een reactie
You must be logged in to post a comment.