Dynamics CRM 2016 voor marketing

Microsoft heeft de functionaliteit in Social Engagement en Dynamics Marketing CRM (marketing automation) verder ontwikkeld in de nieuwste versie van Dynamics CRM. Dit gaat gepaard met een dieper geïntegreerd en daarmee voor de marketeer gemakkelijker campagnemanagement, een holistische kijk op de customer journey en een betere contactstrategie. Met Dynamics CRM 2016 voor marketing is er voor de moderne marketingprofessional die up-to-date wil blijven met zijn vaardigheden geen reden om de volledige marketingmix niet te benutten en de veranderende wereld van digitale marketing niet te omarmen.

De marketingmix is voortdurend in ontwikkeling

Het is een uitdaging voor elke marketeer om de juiste mensen, op het juiste moment, op de juiste manier en met de juiste boodschap te bereiken. Met de snelle verspreiding van media via toegankelijke technologie zijn klanten op meerdere plaatsen tegelijk actief en heeft hun mening een grote en onmiddellijke impact.

Bij de nieuwste verbeteringen in Dynamics CRM 2016 voor marketing is SMS als een marketingkanaal toegevoegd om een volledig geïntegreerde multi-channelaanpak te verkrijgen en zijn meer social media-bronnen zoals boards en forums opgenomen in de sentimentanalyse. Er zijn ook 14 extra talen opgenomen voor social listening, zodat een mondiaal perspectief op de klantbetrokkenheid kan worden bereikt.

Samenwerking met Dynamics CRM 2016 voor marketing

Vaak wordt marketing gezien als een intern bureau, maar het raakt elk onderdeel van het bedrijf en dient samen te gaan met verschillende teams om een consistente klantervaring te kunnen garanderen.

Samenwerking is met Dynamics CRM 2016 voor marketing makkelijker gemaakt en door de nieuwste ontwikkelingen gestroomlijnd; verbeterde en gepersonaliseerde processen en werkstromen die gericht zijn op groepen en functies maken het gemakkelijker om op dezelfde manier als Office 365 tussen teams te werken.

Het faciliteren van analyse en de verdeling van marketingactiviteiten

Marketingteams moeten vaak jongleren met veel campagnes en onderliggende acties, de analyses kunnen daarbij een groot deel van de tijd in beslag nemen omdat elementen uit verschillende toepassingen en kanalen samengevoegd moeten worden.

Als de organisatie vanuit één klantrelatiemanagementsysteem (CRM) werkt, worden alle multi-channelcampagnes vanuit een plek gepland, uitgevoerd en geanalyseerd, wat grote besparingen oplevert ten aanzien van de administratie.

Met de nieuwste verbeterde Excel-integratie in Dynamics CRM kunnen gebruikers hun gegevens gemakkelijk uit Microsoft Excel-sjablonen halen en analyseren. Met Dynamics CRM 2016 voor marketing kunnen marketeers pivot-diagrammen en wat/als-scenario’s gebruiken, zodat lead scoring, campagneanalyses en prognoses kunnen worden uitgevoerd (zelfs op afstand via de mobiele app) en veranderingen worden geüpload in het CRM.

Voor meer informatie over hoe Microsoft Dynamics 2016 marketingprofessionals kan helpen bij het plannen, uitvoeren, analyseren en samenwerken in de huidige multimediawereld kunt u terecht op onze CRM-website waar u ook onze CRM-whitepapers kunt downloaden.