Supply Chain Digest vindt dat de koppeling tussen retail data, die opgehaald wordt uit de supply chain, verbeterd kan worden: “Het gebruik van vraagdetectie-technologie die downstream data, patroonherkenning en voorspellende analyses levert, resulteert in nauwkeurigere vraagprojecties op korte termijn voor meer bedrijven die consumentengoederen verkopen.”

Wordt deze aanpak een heilige graal die onbereikbaar is voor de meeste spelers bij de herziening van hun supply chain management processen?

Afhankelijk van uw plek in de supply chain heeft vraagprognose een andere betekenis en bepalen diverse implicaties welke inzichten u toevoegt aan de supply chain. Dit stimuleert datastromen en interpretatie in beide richtingen van de keten.

Waarom vraagprognose belangrijk is en wat u kunt doen

Het is misschien een open deur intrappen, maar voor zowel fabrikanten als distributeurs, heeft voorraadbeheer een grote invloed op winstmarges, kasstroommanagement, klantenserviceniveaus, afvalvermindering, verouderde producten, time-to-market en het genereren van inkomsten.Whitepaper top 10 stappen naar succes in de moderne distributiewereld

In het tegenwoordig steeds meer uitdagende klantlandschap, waar uw klant niet meer wil wachten en zich niet meer aan uw tijdschema’s aanpast (uw concurrentie biedt een beter alternatief) kunt u niet meer aankomen met ‘inventarisprognose is op dit moment niets voor ons’.

U heeft verschillende manieren om het juiste product, op de juiste plaats, in de juiste hoeveelheid, op het juiste moment te krijgen.

Meerdere omstandigheden (intern en extern) die optimaal voorraadbeheer beïnvloeden, vinden niet allemaal tegelijk en niet lineair plaats. Organisaties kunnen bij het voorspellen van de vraag naar empirische gegevens in het verleden kijken, maar daarbovenop moet kennis van kopers en sectorgedrag komen.

Afhankelijk van de aard van uw bedrijfsmodel (dat wil zeggen productratio’s t.o.v. klanten t.o.v. verkoopkracht) moet uw bedrijfsmanagementsysteem verkoop- en marketing-pijplijnanalyse met uw productie- en warehouse-data integreren.

ERP-producten zoals Microsoft Dynamics AX zorgen voor betrouwbare en nauwkeurige prognoses die weer in de planning, projecten en activiteiten verwerkt kunnen worden. Met hulpmiddelen voor vraagplanning van Dynamics AX kunnen fabrikanten hun productmix beter afstemmen op wat ze verkopen en wat ze waarschijnlijk zullen verkopen.

Vraagprognose hoeft niet omslachtig en complex te zijn zoals deze video illustreert. Dergelijke technologie vermindert de druk op uw operationele team en helpt organisaties hun inventaris te volgen en aan te passen gedurende verschillende stadia van de distributiecyclus.

Neem nu contact op met Prodware over hoe wij u kunnen ondersteunen bij het optimaliseren van uw voorraadbeheer met Microsoft Dynamics AX.