Office 365 en Dynamics 365

Ieder klantcontact zou vertrouwen moeten wekken en voor meer binding en loyaliteit moeten zorgen. Dat is op zich al lastig, maar wordt bijna onmogelijk als de tools die je iedere dag gebruikt niet op elkaar aansluiten.

Zelfs wanneer je echt goede applicaties gebruikt, verlies je op inefficiëntie en customer experience als ze in silo’s werken.

Het continu moeten switchen tussen verschillende applicaties kost veel tijd en leidt af. Data is moeilijker te vinden en het lukt misschien zelfs niet meer om het grote geheel te overzien.

Het is duidelijk: Jij wil niet lang zoeken naar informatie, jij wil je klanten helpen en je business managen.

Breng je mensen, data en processen bij elkaar

Wat je dus níet wil, is dat het gebruik van verschillende applicaties dit belemmert. Je wil dat ze samenwerken. En dat is nou net waarom Office 365 beter werkt met Dynamics 365.

De productiviteitsapps die je gebruikt binnen Office 365 lopen naadloos over in de business management oplossingen van het Dynamics 365 platform.

Dit stelt je in staat om zowel de mensen, data en processen binnen je organisatie samen te brengen.

Het klinkt heel logisch dat de kracht van je data hem niet zit in het hebben van de data zelf, maar in de inzichten die je eruit kan halen. Hiervoor moet wel al die data up-to-date en te bereiken zijn.

Liefst vanuit al je applicaties.

Binnen één applicatie samenwerken, klantinfo en voorraad checken en offreren

Een praktisch voorbeeld om te laten zien hoe samenwerkende systemen je kunnen helpen:

Zoals wij in eerdere blogs al hebben aangegeven is Microsoft Teams dé plek om al je gesprekken, bestanden en hulpmiddelen in één werkruimte voor teams te beheren. Hier maak en bewerk je documenten direct in de app en krijg je onmiddellijk toegang tot SharePoint, OneNote, Power BI en nu ook Dynamics 365 for Customer Engagement.

Stel dat bij je collega een mail binnenkomt met een verzoek van een klant om op korte termijn een bestelling te ontvangen.

Je collega heeft nu net even niet de ruimte om dit op te pakken, dus stuurt hij het bericht vanuit zijn Outlook direct door naar het emailadres van jullie Teams kanaal.

Jij krijgt een melding en plaatst onder het bericht een reactie dat jij dit oppakt. Al jullie teamleden kunnen dit real-time zien gebeuren en zijn volledig op de hoogte.

Zonder deze gedeelde werkplek te verlaten, check je eventueel de achtergrond en geschiedenis van de klant in Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement Management (CEM).

Door de integratie van Dynamics 365 Business Central met Dynamics 365 for Sales kan jij in CEM bekijken of je voldoende voorraad hebt om de order te vervullen. Yes, je hebt het!

Nog steeds in dezelfde interface creëer je en verstuur je een offerte naar je klant waarin je meteen de verwachte levertijd op kan geven.

Meer informatie of samen sparren?

Zie je de voordelen en is je interesse gewekt, maar weet je niet helemaal hoe je kan starten met het verenigen van jouw losse applicatielandschap? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen.

Wil je graag meer lezen over de verschillende Dynamics 365 apps? Dan verwijs ik je graag naar onze Dynamics 365 website

Voor meer informatie over Microsoft Teams, klik hier