Ken jij de verwachtingen van de klanten?

SHARE
,

Customer experience is alles in de detailhandel. Terwijl de ontwikkeling van de consument en nieuwe technologieën de retailsector transformeren, zoeken klanten naar gepersonaliseerde en omnichannel-ervaringen , een unieke service op elk moment en elke plaats waar ze hun aankopen doen.

In deze context van voortdurende verandering zijn bedrijven zich bewust van de groeiende verwachtingen van hun klanten en de noodzaak om actief te ondernem en om bij te blijven. Hiervoor is het noodzakelijk om alle interacties van de klant met het bedrijf grondig te kennen.

Analyseren en aanpassen aan de klantroute maakt het mogelijk om zo veel mogelijk te voldoen aan hun eisen. Maar met alle data die er tegenwoordig beschikbaar komt uit meerdere bronnen, is het niet altijd eenvoudig deze data te analyseren en om hier nuttige informatie uit te halen en om deze op het bedrijf toe te passen.

Het geheim zit in AI

Door kunstmatige intelligentie (AI) te integreren in analytische oplossingen, kunnen retailbedrijven interacties met hun klanten in realtime begrijpen. Het verzamelen en bestuderen van klantreisgegevens helpt om te weten hoe en waarom consumenten kopen en zich verhouden tot hun merken.

Het is dus mogelijk om verkoopkansen te identificeren en de beste tijd vast te bepalen om een ​​promotie te lanceren of aanbevelingen te doen op basis van de locatie van de klant. Door het gedrag van campagnes in realtime te volgen, is het bovendien mogelijk snel te reageren om ervoor te zorgen dat campagnes het belangrijkste publiek effectief bereiken .

Focus op maatwerk

Digitalisering biedt ongekende toegang tot alle soorten inhoud. Maar niet alleen voor bedrijven, ook voor consumenten die overladen worden met  informatie en voor wie het veel tijd kost om deze informatie te filteren en er uit te halen wat interessant is.

Daarom waarderen klanten het als ze merken dat een bedrijf het zoeken, het visualiseren en selecteren van de informatie die hen het meest interesseert makkelijker maakt. In die zin wordt de evolutie van de klantervaring gekenmerkt door personalisatie en elk punt van de klantreis is een gelegenheid om dit vorm te geven.

Vergeet omnichannel niet

De opkomst van nieuwe manieren van kopen vereist dat retailers een balans vinden tussen digitale en fysieke kanalen om een echte omnichannel-ervaring te bieden. Het afstemmen van de voorraad via digitale en fysieke kanalen om beschikbare voorraden te af te stemmen en aanbiedingen, prijzen en promoties te verenigen, zijn twee sleutelfactoren .

Maar omnichannel heeft nog een duidelijk voordeel: het biedt een volledig beeld van de klant via digitale en fysieke kanalen. Dit helpt om de beschikbare informatie over elke consument te voeden en uitzonderlijke ervaringen te blijven bieden op de verschillende verkoop- en interactieplatforms.

Krachtige strategieën

Maar het is niet altijd eenvoudig om op een agile en kosteneffectieve manier te reageren op de eisen van de consument. Door klantkennis en ervaringsbeheer te combineren , kunt je krachtige strategieën ontwikkelen om contact te maken met de klanten. Uiteindelijk is het doel om elke consument individueel te bereiken door precies datgene te bieden wat hij nodig heeft in elke interactie met het merk.

Meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op.

Geef een reactie

PASSWORD RESET

LOG IN