Wessel Schipper

Wellicht heb je ze al eens voorbij zien komen of heb je zelfs al kennisgemaakt met één van onze toppers van Customer Care. In deze blog lees je hoe Wessel Schipper op de Prodware Service Desk terecht is gekomen en hoe hij de klanten van Prodware tevreden houdt.

 Wie is Wessel Schipper?

Wessel Schipper komt uit Roosendaal en werkt inmiddels alweer negen maanden bij Prodware. Voorheen werkte Wessel bij een logistiek bedrijf waar hij op het laatst leiding gaf aan de logistieke afdeling. Wessel was toe aan een nieuwe uitdaging.

 Hoe heb je deze nieuwe uitdaging aangepakt?

 “Ik kwam in contact met de manager van de Customer Care afdeling van Prodware. Deze vertelde dat ze bij Prodware enthousiaste mensen zochten onder andere voor de Service Desk. Dit klonk me als muziek in de oren. Mijn carrière op de Service Desk begon met een maand meelopen om te ervaren of dit werk me aansprak. Ik zag dit als een uitdaging in een omgeving met veel afwisseling en leermomenten. Na de eerste maand had ik al zoveel geleerd dat ik zin had in de volgende stap.”

Waarom is het werk als service medewerker interessant?

 “Na negen maanden ben ik nog steeds blij met de overstap. Mijn rol als service medewerker is afwisselend. Ik heb veel klantcontact waardoor ik veel klantkennis en ervaring op doe. Ieder gesprek met een klant is anders omdat ze uit verschillende branches komen. Ook is iedere klantvraag anders. Een klant heeft bijvoorbeeld een probleem in Microsoft Dynamics NAV of CRM. Voor mij is het dan de uitdaging om precies te achterhalen wat de exacte vraag of het probleem is en om dit zo goed en duidelijk mogelijk te beschrijven in het service request. Eenvoudige vragen en problemen lossen wij direct op. Complexere vraagstukken worden aan de tweede of derde lijnsupport doorgezet waarbij ik het proces goed blijf bewaken.”

Hoe ziet een werkdag van jou eruit?

 “Voor mij is geen dag hetzelfde. Uiteraard werken we met standaard procedures, zoals mailbox bijwerken, telefoontjes beantwoorden en calls afhandelen binnen de afgesproken voorwaarden. Deze dagelijkse werkzaamheden zijn afwisselend doordat iedere call, telefoongesprek, incident anders is en dit zorgt dit voor afwisseling en uitdaging in mijn werk.”

 Wanneer ben je tevreden?

 “Ik ben tevreden als alle doelstellingen van de dag zijn behaald, zoals de mailbox die is bijgewerkt en alle calls volgens klantafspraken zijn afgehandeld. Daarnaast ben ik ook blij als de verwachtingen van de klant goed zijn gemanaged. Ik vind het belangrijk dat de klanten van Prodware tevreden zijn. Hierbij is een goede indruk en duidelijke communicatie de spil.”

 Waar zet jij een extra stapje voor?

 “Ook vind ik het belangrijk om in een leuk team te werken. Het is dan ook niet erg om een stapje extra te zetten. Je doet het tenslotte met en voor elkaar. Ik ben zeer tevreden over de mentaliteit binnen Prodware. De openheid en de flexibiliteit binnen het bedrijf, zorgen ervoor dat ik hier op mijn plek zit. Als ik kijk naar de toekomst binnen de ICT-wereld waarbij digitalisering de trend is, heb ik nog genoeg te leren en meer dan genoeg uitdagingen.